Gå til innhold

Inspirert av en annen tråd her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg forteller dere at jeg er 26 år og har 3 barn, tenker dere noe spesielt da? Tenker på i forhold til om alle barna har samme far, mitt utdanningsnivå og ambisjoner osv. Bare litt nysgjerrig etter at en synes det var voldsomt ungt å ha to barn som 25 åring. Er anonym nå :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig, så synes jeg det er tidlig. Men så tenker jeg det mest i forhold til meg selv, dvs. at jeg aldri kunne har tenkt meg/vært klar til å få barn så tidlig.

Men mennesker er forskjellig, så hvis det var det du ville er det jo greit.

Skrevet

jeg syns ikke det var spesielt tidlig da :) men selv ble jeg mamma bare en måned før jeg fylte 19...

Skrevet

Må innrømme at jeg tenker at det er tidlig. Men det er fordi jeg ikke har noen barn selv enda (ja jeg leser av og til innlegg her på Din baby likevel) og jeg er 27 år. Jeg har reist mye, bodd ulike steder, tatt en 4-årig utdannelse og gjort MINE ting. Det har vært nødvendig for meg, og nå er jeg og samboeren (som er veldig klar) snart klar for å få barn. Jeg tenker ikke "oi, har de samme far", men jeg tenker "kanskje hun vil angre litt innimellom på at hun ikke opplevde mer før hun ble mor". Jeg dømmer ikke, jeg bare tenker ut fra min egen situasjon. Jeg synes NOEN av dem som får barn veldig tidlig, oppdager senere at de ikke var klar, og lar sine egne behov gå foran barna. F.eks. lar TV-en oppdra barna slik at foreldrene får sove til langt på dag osv. Jeg sier IKKE at det gjelder deg - men jeg har sett folk i min omgangskrets som helt klart ikke visste hva det innebar å få barn. Derfor har det vært nødvendig for meg å vite at jeg er klar til å sette barnets behov foran mine egne når jeg bestemmer meg for å prøve. Men alle mennesker er forskjellige, og ikke alle har samme behovet for å oppleve andre ting - og det er ikke noen fasitsvar på om det er riktig og galt. Hvis du er lykkelig, har du jo gjort det som var riktig for deg, uansett hvor ung du er :-)

Skrevet

Jeg ville tenkt flere ting. Paa en maate er jeg litt misunnelig og tenker at det hadde vaert deilig aa begynt tidligere med barn (jeg er 33 og har faatt mitt foerste barn). Det er naa deilig med et stabilt familieliv. Paa den annen side hadde jeg ikke funnet den rette + jeg hadde masse fantastiske studieaar i alderen 19 til 26!

Paa den annen side ville jeg automatisk tenkt at vedkommende ikke hadde masse utdannelse. Men det er jo fordi jeg tenker at det ville vaert for travelt og vanskelig aa kombinere, og har ingenting aa si om personen som hadde faatt barna! Hadde bare tenkt at de sikkert tar utdannelse siden, om de oensker det.

Og til sist hadde jeg gaatt ut fra at det var samme far :-)

Skrevet

Takker for seriøse svar, måtte bare spørre, er jeg som er HI :-)

Kan fortelle at alle 3 er planlagte og har samme pappa, første kom når jeg var 21 år. Er også snart ferdig med 5 års høyere utdanning. Og tv er ikke barnevakt så ofte ;-) Bare av og til når ungene er kjempeslitne og bare krangler, jeg er alene med dem og må få laget middag eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...