venter.nr.3 Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 hvordan går en frem hvis en har lyst å kontakte barnevernet i forhold til en familie en er bekymret for?
venter.nr.3 Skrevet 3. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2007 men går det og ringe for å bare drøfte en situasjon, uten å bruke navn på noen?
Gjest irismor Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Ja det går det. Men de lytter til hva du har å si. For å drøfte saken med deg det gjør de nok ikke.
venter.nr.3 Skrevet 3. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2007 mente ikke å drøfte saken på den måten. men takk for svar. vet ikke helt hva jeg gjr enda, er litt komplisert.
Tråle i Trøbbel Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Du kan ringe barnevernet og snakke med dem. Be om råd i forhold til en hypotetisk situasjon (altså situasjonen som uroer deg) Det er eneste måten de kan gi deg råd til noe som helst... Evt kan du også kontakte HS og spørre om råd på samme måte der. Anonymiser situasjonen, og ta stilling til hva du evt vil gjøre videre etter at du har snakket med barnevernet / HS Husk at en tlf for mye er bedre enn en for lite... Lykke til.-)
Gjest Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Du kan også gå innom og legge inn en bekymringsmelding, og be om å få være anonym hvis du vil.
Anonymium Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Hei, arbeider i barnevernet.Kan jeg spørre om hva saken gjelder i korte trekk?
minst Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Hvis du jobber i barnevernet ber du vel ingen om å legge ut historien på nett??
Anonymium Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Det er ikke historien jeg spør etter, men i korte trekk hva problemstillingen dreier seg om. Man kan godt legge ut slik informasjon offentlig, så lenge man ikke offentligjør personalia, bosted og annen sensitiv informasjon som er untatt offenligheten.
Mamman til M&E Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Jeg jobber også i barnevernet og mitt råd er å ta en telefon til barnevernet i kommunen der familien bor (du trenger ikke oppgi familiens navn i første omgang) og få rad fra dem. De vil da kunne si om dette er en sak du absolutt bør melde, eller motsatt, at det ikke er en sak for barnevernet. Uansett, du kan være anonym når du melder men om saken er så alvorlig at det er sannsynlig at den kommer til å gå videre til eks. en omsorgsovertagelse, er det en stor fordel om du står frem med fullt navn. HUsk de søte små kan ikke tale sin egen sak, det må vi voksne gjøre for dem. Lykke til!
Mamma til Erlend+Jakob Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 Jeg ville også tatt en telefon! Men husk-ikke for å skremme deg! Hvis du melder saken og vi være annonym, så kan du det i dette øysblikket. Men hvis saken kommer videre og for rette så m du kanskje vitne, og da er du jo ikke anonym lengre...bare så du vet det:)
hund&barn@fullrulle Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Jeg synes du skal ringe og snakke med de. De skal være rådførende. Finner de det alvorlig vil de anmode deg om å melde. Det andre sier om anonymitet er rett, så man anbefaler melder til å stå frem. Kommer man til sak så er man ikke anonym mer når man er vitne.
Mamman til M&E Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 Bare en liten kommentar til dette med anonymitet: det er riktig at en må stå frem med fullt navn om saken går videre til omsorgsovertagelse, om barnevernet vet hvem du er men om du er anonym og barnevernet faktisk ikke vet hva du heter så kan de jo ikke ta deg inn som vitne. Det gjør imidlertid jobben til barnevernet vanskeligere når de som melder ikke står frem om saken skulle gå så langt.
hund&barn@fullrulle Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 En ting til da: Det er at meldinger hvor melder også er anonym for barnevernet oftere blir lagt vekk... For det første er det dessverre slik at melding til barnevernet da ofte er noen skikkelig dårlige "hevnaksjoner", sjalu xèr osv. For det andre så har de da ikke det vitnet og ordet til foreldrene står mye sterkere.
venter.nr.3 Skrevet 3. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 3. september 2007 barnefaren er udugelig, bruker alle pengene på egne ting mens barna er skitne og ustelte med altfor små klær. de får ikke være med på noe, har aldri vært på ferie. de røyker inne. far ruser seg, vet ikke i hvilken grad foran barna men jeg har iallefall sett han slik en gang(hasj). han er aldri hjemme og hun sitter hjemme alene med alle barna hele dagen uten hjelp og uten bil. de har mange barn. må gå til butikk, bhg, får aldri besøkt familie osv osv. og barna er understimulerte og henger etter i utvikling. jeg synes også han tar altfor hardt i når han skal "ta" barna, det skal også sier at han banker husdyret sitt. det er helheten av dette som er så sårt, de syns selv de har det bra, mor også. sannsynligvis hjernevasket. hun står meg svært nær og dette er fryktelig følsomt. hun er en god mor uten denne mannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå