Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på svangerskapskontroll i dag og fikk vite at sf målet har sunket m 1.5 cm på en uke (er i uke 39). Legen ringte føden, og de satt meg opp på ultralyd på torsdag... Synes d er rart å vente 4 dager hvis de synes d er viktig nok m ultralyd, er det noen som har liknende erfaring? Ellers var alt bra, blodtrykk, hjerteslag osv.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symfysemål kan være misvisende. Har babyen festet hodet enda? Det er vanlig at symfysemål synker noe når baby kryper ned i bekkenet. Og nå er du jo nesten ved termin. :-)

Skrevet

hodet festet seg for flere uker siden...sf målet har endret seg slik på en uke bare, men jeg har gått opp en kilo... Det var den samme legen som målte...føden mener det kan være fordi hodet har sunket lengre ned i bekkenet, men hvis det er så normalt hvorfor har jeg ikke sett det før, og hvorfor vil de ta UL?

Skrevet

jordmor målte 4 cm(!!) for høyt sf-mål på meg sist.. jeg reiste på ultralyd og der målte legen det ordentlige sf-målet. Da var jeg plutselig nede igjen i normale mål! Så at sf-mål kan være misvisende kan jeg skrive under på!

Skrevet

høres bra ut...blir bekymret jeg...og her i stavanger er det umulig å få UL privat (lange ventetider)...så da må jeg vente til torsdag...

Skrevet

Legen min sa at hun syntes det var vanskelig å måle sf målet på slutten. Hos meg flatet det ut, og legen mente hodet var festet. Snart i mål!!!!!! Jippi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...