sokri Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Var på svangerskapskontroll i dag og fikk vite at sf målet har sunket m 1.5 cm på en uke (er i uke 39). Legen ringte føden, og de satt meg opp på ultralyd på torsdag... Synes d er rart å vente 4 dager hvis de synes d er viktig nok m ultralyd, er det noen som har liknende erfaring? Ellers var alt bra, blodtrykk, hjerteslag osv.....
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Symfysemål kan være misvisende. Har babyen festet hodet enda? Det er vanlig at symfysemål synker noe når baby kryper ned i bekkenet. Og nå er du jo nesten ved termin. :-)
sokri Skrevet 3. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2007 hodet festet seg for flere uker siden...sf målet har endret seg slik på en uke bare, men jeg har gått opp en kilo... Det var den samme legen som målte...føden mener det kan være fordi hodet har sunket lengre ned i bekkenet, men hvis det er så normalt hvorfor har jeg ikke sett det før, og hvorfor vil de ta UL?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 jordmor målte 4 cm(!!) for høyt sf-mål på meg sist.. jeg reiste på ultralyd og der målte legen det ordentlige sf-målet. Da var jeg plutselig nede igjen i normale mål! Så at sf-mål kan være misvisende kan jeg skrive under på!
sokri Skrevet 3. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2007 høres bra ut...blir bekymret jeg...og her i stavanger er det umulig å få UL privat (lange ventetider)...så da må jeg vente til torsdag...
Gjest mor75 Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Legen min sa at hun syntes det var vanskelig å måle sf målet på slutten. Hos meg flatet det ut, og legen mente hodet var festet. Snart i mål!!!!!! Jippi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå