Gå til innhold

Uff...gruer meg til kvelden:o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Milla er veldig grei å ha med å gjøre på dagen - selv om hun sover lite. Det begynte bra..trodde jeg hadde fått meg en sovebaby, men nei...hun er fem uker og sover stort sett bare en lur på 2-3 timer på dagen. Hun kan sovne flere ganger, men da våkner hun med en gang jeg legger henne vekk.

Om kveldene er hun helt umulig! Virker rett og slett som om hun er overtrett eller noe. Hun vil ikke ha pupp, smokk tar hun ikke og ikke noe hjelper...hun bare hyler - helt til hun sovner av utmattelse. Virker ikke som om det er luftsmerter eller noe - for hun gråter ikke sånn...(hun har vært endel plaget med det, så kjenner igjen gråten).

Blir så sliten og deppa av det - føler jeg gjør alt galt når hun holder på sånn...klarer ikke trøste babyen min liksom:o( Aner ikke hva jeg skal gjøre:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillefraggel var sånn en periode, helt til jeg skjønte at gutten var trett og ville legge seg i fred. Begynnte å legge han inne på soverommet til et fast tidspunkt om kvelden, hver gang han gråt da, så fikk han kun smokk og stryking over panna. (forutsett at jeg visste han var mett da)

To dager etterpå sov han når han ble lagt i egen seng. Han er enda, 19 mnd gammel veldig lett å legge.

Skrevet

Hvor gammel var han da?

Skrevet

Huff, husker den perioden der. Det er slitsomt med liten baby, syns jeg... Vanskelig å "lese" de av og til.

Det går nok over. Med min yngste varte den griningen på kvelden til han var ca 3 mnd (for å gjøre deg enda mer deppa :-/ )

Skrevet

Ja, det var oppmuntrende, he he;o) Hadde jo mye problemer med Tobias og søvn også - men ikke på denne måten. Jeg blir bare så oppgitt av at det ikke er noe som ser ut til å roe henne ned når kvelden kommer:o( Føler meg som en skikkelig dårlig mor som ikke klarer å trøste ungen min...

Skrevet

Huff, det er tungt ja! Hadde en sånn periode vi også fra hun var ca like gammel som din, varte i en og en halv mnd ca. Kjempeslitsomt, og det var ingenting som funket, hun bare gråt og gråt. Eneste jeg kan si er hold ut, det kommer bedre tider. ;o)

Stor trøsteklem

Skrevet

Det har absolutt ikke noe med at du er dårlig mor å gjøre! Det må du ikke tenke!

Mange er bare litt urolige i den alderen, og finner ikke roen på kvelden. Det går over...

Skrevet

Takk for klemmen:o)

Ja, det er vel bare å håpe på bedre tider;o) Har merket at hun sovner lettere på kvelden de (få) dagene hun sover mye. Hadde en sånn dag forrige uke. Hun var våken to timer på kvelden - resten sov hun...da sovnet hun greit om kvelden også. Men jeg får henne jo ikke til å sove om dagen. Hun sover stort sett, som sagt, bare en dupp på dagen - syns det er lite for en på fem uker, jeg.

Skrevet

Har opplevd d samme! Ikke fortvil, d går over! men d er veldig slitsomt når d står på og veldig lett å bli frustrert og irritert.. ihvertfall følte jeg d slik.

når gullet blei slik som du beskriver så bada vi han.. ga han et deilig varmt bad og masserte han under føttene og på magen med babyolje.. sørga for å ha d godt og varmt på badet.. holdt på ei god stund og koste med han, og så ga jeg han ei flaske med melk. Jeg amma ja, men pumpa meg slik at han drakk d lettere (kom mer og fortere) på flaska. Så passa jeg på å rape han, og så kunne jeg legge han. Da sov han ei lita stund så jeg fikk hvilt meg litt.. :-)

Håper dette hjelper deg også!! Lykke til!!

Skrevet

Nei, jeg vet jo det innerst inne...det er bare veldig lett å tenke sånn når hun har hylt i halvannen time og sovner av utmattelse i stede for at jeg klarer å roe henne...

Skrevet

Hun tar ikke flaske desverre...jeg pumpet meg i en uke og prøvde å gi henne på kvelden - men det gikk bare første gangen:o( Ikke tar hun smokk heller - ser liksom for meg at det hadde vært lettere å roe henne ned om hun tok smokk. Prøver å gi henne puppen (siden hun så tydelig bruker meg som smokk om dagen;o/), men da blir hun bare sint.

Skal prøve å bade henne - håper det kan hjelpe:o)

Skrevet

Ja de sier jo at søvn avler søvn, men når man ikke får ungen til å sove på dagen så er det vanskelig. Vet akkurat hvordan det er.

Før vi vet ordet av det er de blitt tenåringer, og vi må hale dem opp av sengen, de vil bare sove, sove, sove. Får trøste oss med det. ;o)

Skrevet

Ja, da skal hun søren meg få igjen, he he;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...