Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere?


onam * mai 07 + september 08

Anbefalte innlegg

Sebastian er nå 3mnd og 20 dager. Han spiser to ganger om natta (i et tida og i 4 tida), Står opp i 7 tida etter pupp. På dagen spiser han 7-9 ganger. Vanligvis med 2 timers mellomrom...

 

Hvor ofte gir dere mat til deres små? Begynner å bli litt lei av mengden. Kan ikke ta en lang gåtur uten å måtte amme et sted underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åhh så godt å se at det er andre også som ammer to ganger på natta...etter det mange andre skriver her inne har jeg inntrykk av at alle barna sover rundt. Jeg har en liten tass som er er rett over 3 mnd nå. 3 mnd å 3 dg. Han spiser også i et tiden å fire tiden på natta å står opp syv. men på dagen spiser han ikke så ofte:

ca. 0800

ca. 1100

ca. 1430

ca. 17.30

og en gang til når han legger seg i 19.30-20.00 tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer også flere ganger på natta. Jenta mi var 4 mnd igår.

Hun legger seg i 21-22 tiden (med pupp), så spiser hun i 00-01 tiden, rundt 03-04, mellom kl. 5-8 er det hyppige måltider. Står opp 09-10..

På dagen spiser hun ca. hver 3. time, litt oftere på kvelden.

Begynner å bli trøtt nå ja %-)

Men trøster meg med at det er bare en periode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at jeg ikke er alene om å amme om natta. Hehe. Hørte også fra mange at babien sover gjennom eller så er de oppe maks 1 gang...

 

Sant det, vi får trøste oss med at det er en periode :-)

 

Solhilsen fra Sørlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var betryggende lesing! :)

 

Gutten min er 3mnd og 9 dager og han spiser 2-3 ganger om natten og TUSEN om dagen:)

Han spiser ca ti ganger i løpet av døgnet (fra kl.24-24) og til frokost vil han ha begge puppene.

Lange gåturer syns jeg også er veldig upraktisk. Særlig nå når det ikke er så varmt lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille sover fra 19-tiden til rundt kl 6 uten mat.. Om dagen kan det være mye pupping, men kan også gå 3-4 timer imellom. Merker at hun suger ut masse i hvert måltid nå. Tenker vi ammer rundt 6 ganger i døgnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mari får vanligvis pupp 5-6 ganger om dagen. Ca på disse tidspunktene: 5.00 - 9.00. - 12.00. - 15.00. - 17.30. og 19.00.

Hun er 3 mnd og 2 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 3 mnd 2 uker. Han spiser så og si hver andre time ja.... Slitsomt. Han får pupp så han sovner i 23 tida. Og sover da til ca kl 03. Så er det pupp hver andre time ca fram til kl 09-10..... Akkurat som han ikke spiser seg mett, men han vil ikke ha mere. Prøver med den andre puppen også, men vil ikke ha. Sover max 1 time i ganger på dagen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også to nattmåltid. Ca kl. 01.00 og kl. 05.00. På dagtid har han 5måltid, kl. 0800, 11.00, 14.00, 17.00 og når vi legger ham ca kl. 19.00.

Husker at storesøster hadde nattmåltid lenge, tror det var til 7-8 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...