Gjest Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 da jeg skulle stelle henne isted oppdaget jeg store röde flekker på hele kroppen - de er litt vablete (hevet fra selve kroppen) kraftig rödfarge - de minste flekkene på str 1 cm dia og den störste på magen er på 6 cm lang of 4 cm smal. Hva kan dette väre ? _ ingen feber eller andre tegn på sykdom
Gjest Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Nei ! Ringorm er ikke slik . (Ringorm har normal hud i midten av ringen) HEr er ingen ringer det er flekker og hele flekken er ill röd
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Jeg tenkte på elveblest med en gang jeg:) Kan det stemme?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Du får bare ringe legen=( Stakkers lille jenta di=( La meg vite hvordan det går da, hva prikkene kommer av.
MammaTil2 Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Høres ut som pityreasis rosea. Det er et virus, og går over i løpet av et par uker. Hvis det klør kan du smøre kløstillende, eller gi zyrtec el. Ikke noe farlig, og går over av seg selv. Regner med at den store på magen kom litt før de andre, og at flekkene ikke er nedenfor kneet.
mamma'n til M & K Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 hmmm... hvis det er ptyreasis rosea så har man gjerne et område, ofte på størrelse med en stor mynt, som det kommer veske ut fra. Jeg hadde en veldig ekstrem variant av dette for noen år siden. Jeg fikk da små prikker over hele kroppen (ikke ansikt) som klødde noe helt grusomt (legen hadde aldri sett noe verre). Mener det bare var prikker og de gikk ikke så mye "opp". Eneste som hjalp var å legge seg ned i et badekar med olje (gjerne babyolje). Også Eurax da, men det hjalp ikke så lenge. Syns det ikke høres ut som det. Ikke bad datteren din før du vet hva det er. Er det ikke sånn at f.eks med vannkopper så skal man ikke bade så lenge???
Mille** Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Høres ut som elveblest. Tantungen min pleier å få det, ser helt sykt ut. Har hun spist noe utenom det vanlige i dag eller i går kveld?
Dotten Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Hei Kan også være en allergisk reaksjon på noe hun har fått i seg, ev. en plante e.l. dere har i huset??? (Medisin??). Uansett. Jeg er ingen lege.... så ring heller å få en time. Om det klør er jo det svært plagsomt, så kjekt å få tak i en krem e.l. som kan hjelpe snarest! God bedring til snuppa di
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Elveblest er forresten et vablete utslett med større eller mindre områder. Det kan også endre seg i løpet av kort tid, og plutselig være borte igjen:o) Det KAN komme av noe hun ikke tåler, men hos små barn kan det også komme av tilsynelatende ingenting;o) Jenta vår fikk det en gang hun ikke feilte noe. To dager senere fikk hun ørebetennelse. Da fikk vi beskjed om at det i hennes tilfelle KUNNE være en reaksjon på virus/bakterier, men dette var slett ikke sikkert. Som sagt kan det ofte komme helt plutselig, og hun trenger aldri å få det igjen. Dersom datteren din får elveblest med jevne mellomrom kan det lønne seg å begynne å eliminere f.eks matvarer, tøymykner, e.l. Jeg selv får elveblest som reaksjon på stress, så det trenger ikke å være noen "god" grunn til å få det. hehe..
Gjest Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Takk for svar. Var hos legen nå isted - hun samt 2 andre leger på huset så på det ... og tok bilder. Det er ikke elveblest for da vil flekkene forsvinne fra ett sted og nye vil komme ett annet sted- hun har på begge bena fra ankel og opp, lysken, rompa , magen og armer (rygg og ansikt er ikke påvirket) Som en her sa kan det väre en reaksjon på virus - så hun kan gå i bhg sa legene - kommer det feber og /eller flekkene er der mere enn 1 uke så skal vi kontakte legen igjen. Bilder de tok sendes til en hudlege idag. Snåle greier - det mente legene også....... (og jeg ble jo IKKE klokere )
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Huff da, får håpe de blir borte på noen få dager da=)
Gjest Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 Ja skikkelig rart ! Ser helt muffens ut . ... Ser ut som elveblest, men iom at de flekkene ikke flytter på seg og de IKKE klör så kan det ikke väre det sa legen. Men små barn kan visstnok få slike reaksjoner på virus...Hun virker heldigvis ikke plaget av det så ) Bluberrypai og Dotten - idag går siste visdomstannen min . ... Gurgle... gruer meg litt til det ja - men forje var ute på 10 min fra jeg kom å satte meg i stolen til jeg var ute . Kirurgen sa denne blir like "vanskelig" ha ha ... så det er jo knall for er skikkelig forkjölet også. Har du hatt bursdag for M enda Bluberry ?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Hadde bursdag både på lørdag og igår=) Er helt ferdige i dag begeg barna, de er så slitne=) Tror nok hun hadde en bra bursdag ja=) Sjekk den linken her du http://www.dinbaby.com/forum/thread/10267301 Skal tenke på deg jeg=) Spørs vel om det blir noe treff denne uka når jenta si går omkring å er prikkete.
Dotten Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 Får håpe det ikke er noe alvorlig da, men så lenge hun ikke plages av det, så er jo det det viktigste Snakkes
Dotten Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 Oj... Stakkars deg... he, he. Skal tenke på deg, der du sitter å gaper. Men det går sikkert like fint denne gangen også. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå