Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Snella er nå litt over 2 måneder og jeg har nå oppdaget at hun har veldig tørr/flassete hud i hele hodebunnen. Pga at hun har mye hår har jeg ikke sett det før nå... Er det fordi hun bades for ofte? Hva gjør jeg med dette?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Kommer ikke på hva det heter, men det er vanlig at de har det.. Går bort etterhvert =)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Skurv heter det, og nesten alle babyer har det. Dersom hun har mye hår syned det vel ikke så godt, så da er det ikke nødvendig å gjøre noe med det, det er ikke plagsomt for babyen. Dersom du allikevel vil ha det bort kan du la henne sove noen netter med babyolje smurt i hodet, det har nesten forsvunnet på boppen min ihvertfall. Hun har jo så tynt og lyst hår at det er skjemmende:) hehe...
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Det var ikke meningen å være anonym da:)
lillimedgutt:) Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Hei jeg er ikke enig i at man skal la det være... det kan vare til barnet er opp i 4 års alderen, og hemme hårveksten hvis det blir for mye... så gre det bort litt og litt forsiktig med en kam etter bad.. legg en våt klut på hodet til barnet mens du bader den og ta eventuelt litt babyolje i hodebunnen. gre så forsiktig med en kam... det kommer til å løsne litt og litt så du må ta det hver gang du bader hun..en god periode.. (ser ikke bra ut under veis men det går brt til slutt) lykke til!
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 jeg spurte om det samme for noen dager siden, og jeg hadde brukt babyolje uten resultat. Fikk tips om å bruke salisylsyre kjøpt på apoteket. Hadde på et tynt lag i hodebunnen på kvelden, og greide ut det meste på morgenen. Var jo så lur at jeg greide det ut oppi dobbeltsenga vår med svarte laken...og der så det ut som en snøstorm etterpå Vasket bort restene i hodet med shampo. Suupert resultat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå