Gjest Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Eldstegutten min på 2 år og 9 mnd bestemte plutselig i går ettermiddag at han ville ha på truse i steden for bleie. Det fikk han selvfølgelig lov til, og det gikk kjempefint frem til leggetid. Var og tisset på do to ganger... Jeg tenker at vi nå fremover må øve på dette på ettermiddagene og i helgene, og at han inn til videre har på bleie i barnehagen. Hvis det går fint kan vi jo kanskje prøve om en ukes tid for eksempel? Hva mener dere som har peiling?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 høres bra ut det! det var sånn sønnen min sluttet:) lykke til!
Sebra Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Jenta mi var 2 år og 3 mnd bestemte hun pluselig at hun ikke ville bruke bleie. Brukte på natta i ca 1 mnd. Det gikk kjempe bra. Veldig få uhell. Hun gikk hoss dagmamma.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Takk for svar! Jeg ser bare for meg at han må ha litt tid til å venne seg til det. I barnehagen er de jo mange, og er ute med regntøy etc.
Mille** Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Høres bra ut. Var sånn vi gjorde det. Går det fint denne uken så kan dere prøve uten bleie i barnehagen i neste uke. Personalet i barnehagen får bare være flink å spørre om han må på do. Og ett og annet uhell må man uansett regne med i starten. Så flink han er da! )
EvaL Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Syns dette høres ut som en smart løsning jeg, selv om mange nok vil hevde at dere må fjerne bleia helt, eller så kommer han til å bli forvirret. Mange mener at barna ikke vil klare å skille på om de har bleie på seg eller ikke, når man skifter på å gå med og uten bleia. Men for mange barn går dette helt fint, og så lenge du og gutten din er komfortabel med å kjøre det sikkre alternativet i barnehagen eller i andre situasjoner så gjør dere det )
Gjest Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Takk for svar! Han er ikke forvirret =) Snakker mye om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå