Gå til innhold

åh.. helvetes svigermor (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun og datteren bor i kjellerleiligheten vår. det virker som om de tror at babyen min er et leketøy. allerede da gutten var 3 dager skulle de låne han ned. alene. og alle andre ganger de skal treffe han, skal de låne han ned, alene. er ikke snakk om å kunne komme opp og hilse på. gutten er nå 3 uker. sambo har jobbet 12 timers dag forrige uke. jeg har vært hjemme hele dagen. tirsdag sendte jeg mld og sa at jeg hadde bakt kake og spurte om de ville komme opp. men fikk ikke svar. har ikke hørt noe fra de hele uken. utenom på lørdag, da ringte hun og sa at om jeg trengte 10 min fri måtte jeg bare sende han ned der. i går ringte hun til sambo og sa at hun ikke får treffe gutten.og at hun hadde prøvd på lørdag. åhhhhhhh.... er det mulig? er det mitt ansvar å passe på å levere han ned der så hun får "leke" med han? hun kan da f.eks invitere meg ned på en kopp kaffe, eller invitere seg selv opp hit? virker som om hun kun vil ha gutten. og glemmer at jeg kommer på kjøpet. måtte bar få det ut. nytter ikke snakke med sambo om det. for i hans øyne er moren en engel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gi henne beskjed om at dere kommer som en pakke! Jeg hadde ikke lånt bort min så lille baby til andre uten at jeg var tilstede. Det er nå meg da.

Skrevet

ja jeg syntes det er helt grusomt. er ikke helt klar for å "skilles" med han enda.

Skrevet

Hadde ikke vært her i huset det hadde skjedd neiii.. Bare si ifra du.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt jeg. Synes du skal si rett ut hva du mener, de kan ikke bli sure for det. Gutten er jo liten, å da er det ikke så greit å levere han fra seg aleine. Dessuten virker det jo igrunn litt rart at hu må ha han aleine og ikke kan komme å holde han når du er i nærheten.

Si ifra du:)

Skrevet

ja det er jo sånn at man kan begynne å lure på hva hun gjør med han siden jeg aldri kan være der.

Skrevet

Skjønner tydeligvis ingenting hun der. Synes du skal si at om de bil se barnet får de komme opp eller invitere dere begge ned. Jeg hadde aldri gitt fra meg barnet mitt bare sånn uten videre. Det er noe annet når de 2-3 år..

Det må være fryktelig å ha svigers så tett? Jeg hadde blitt gal!

Skrevet

ja det er helt grusomt. men jeg hadde ikke noe valg da vi flyttet inn. utenom å la være å flytte inn selv. men nektet å la svigermor ødelegge forholdet vårt. det som er rart er at vi hadde et veldig godt forhold, helt til jeg og sambo flyttet sammen, og vi flyttet inn her. da ble hun helt rar mot meg. så ble jeg gravid. da var hun plutselig veldig glad i meg. og nå er det tilbake til samme gamle nå som ungen har kommet ut. når sambo er der er hun veeldig glad i meg. og når han er på sjøen, eller ikke tilstede, snakker hun ikke til meg. så han ser ikke hvordan hun er, og nekter derfor å tro meg.

Skrevet

Hun høres litt psykopat ut. Falsk og ekkel. Dere kan ikke flytte da? Litt rart at samboeren din ikke tror på det du sier. Eller fornekter han det bare og skyver unna et problem? Det må jo kanskje være han som tar det opp med sin mor at hun ikke kan oppføre seg slik mot deg? Veldig vanskelig situasjon. Kanskje hun tror at hun kan oppføre seg slik fordi du ikke sier noe og på en måte "godtar" det? Uansett så er det ikke din feil, men det beste er jo å løse problemet på en eller annen måte.. Masse lykke til!

Skrevet

nei kan ikke flytte, da vi nettopp har tatt opp lån på huset og kjøpt ny bil. da måtte vi bli boende her en stund. ja mulig han bare fornekter det. men vi har prøvd det med at han snakker med hun en gang før. det var rett etter at vi hadde kjøpt huset. da var hun ganske ekkel mot meg og sa mye sårende. da sambo skulle snakke med hun begynte hun å "gråte" og var så lei seg, for hun hadde ikke sagt det. hun var jo så glad i meg. så skulle hun da ringe meg og ordne opp. da hun ringte var hun sur på meg og nektet for alt hun hadde sagt. og dette var dumt av meg fordi at sambo ble så lei seg. samme som i går da hun ringte sambo og sa hun ikke fikk treffe gutten. da hadde hun visst vært helt på gråten. nei.. får vel bare leve med dette en stund til. hun manipulerer han. så det nytter ikke uansett hva jeg sier. for hun klarer å gjøre meg til den store stygge ulven uansett

Skrevet

Jemini! Kan ikke hun flytte da? Kanskje litt vanskelig å kaste ut svigers og sin egen mor... Jeg hadde uansett prøvd å sette henne på plass om jeg var deg. Kanskje hun får mer respekt for deg også.

Skrevet

huff.. ja får vel manne meg opp etterhvert. er vel på tide. har jo bodd her i et år nå. takk for at du tok deg til til å lese. var godt å få det ut. : )

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du er heldig jeg. Du har en svigernor som bor i samme hus, men som ikke flyr ned dørene hos dere eller blander seg ihvordan ting gjøres til vanlig. Samtidig vil hun gjerne se etter ungen innimellom så du kan få tatt deg en dusj i fred eller kansje en tur på butikken.

Det å invitere noen som bor i samme hus på besøk va SMS høres rimlig sært ut i mine ører. Ting går vanligvis så mye enklere om du stikker ned en tur selv eller i det minste tar en telefon. Du vet jo ikke om hun har fått meldingen en gang.

For meg høres det ut som om du har en svigermor som er redd for å trenge seg på og bare ønsker å avlaste deg litt innimellom. Takk ja av og til du. Det kommer snart en tid da du lengter etter noen minutter i fred.

Skrevet

nei greit at hun ikke flyr ned dørene, men hun låser seg inn når jeg ikke er hjemme. er verre det. og det å blande seg... hun har en sterk mening om alt og alle, og nekter og høre på hva andre sier. ja kanskje sært å invitere på sms. men vi pleier å kommunisere på sms.

Skrevet

Enig...

Kunne godt tenkt meg en slik svigermor.. (min er fantastisk, men bor på den andre siden av atlanteren..)

Jeg hadde jo også gitt i fra meg god gutten min i perioder på dagen uten å bekymre meg. Kjempe kjekt at besteforeldre koser seg med barnebarn uten at foreldrene skal titte over skulderen på de. De har tross alt tatt vare på deg eller din kjære når dere var barn og det må jo ha gått greit..

Skrevet

Jeg skrev selvfølgelig ut fra dit innlegg. Det du skriver nå synes jeg er noe helt annet. Eneste jeg kan gi av råd er at du er dønn erlig om hvordan du vil ha det og hvorfor. Jeg tok en sån runde med min svigermor. Hun ble rimlig snurt først. Ikke noe gøy, men så ble det mye bedre etterpå. Da turte hun også å si ifra om hvordan hun ville ha det.

Lykke til.

Skrevet

Nå synes jeg det er forskjell på å passe barnet og å be om å få ham ned uten mor, si stygge ting om henne til hennes samboer og å være frekk og ubehagelig. Skjønner HI veldig godt, jeg. Hun er jo tydeligvis ikke helt god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...