fastik Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Har nå 14 dager igjen. På fredag trodde vi at noe holdt på å skje, og kontaktet jordmor. Da vi kom dit for undersøkelse og registrering var det ca 7 min mellom riene, men fortsatt 1 cm igjen til åpning. Nå skal det også nevnes at jeg går på penicillin for bronkitt. Så jeg hoster masse, oh det føles ut som om magen holder på å revne i overkant når hostekulene kommer. I tilegg har jeg hatt diare i ca ei uke nå.. regner med at det er tablettene. Vel uansett, inatt har det vært dårlig med søvn. Har skikkelig vondt i magen, og det føles ut som om magen er i konstan spreng. Har liksom kynnere selv om de ikke er til stede. Skal ikke til jordmor før imorra, men visst dette vedvarer, så bør jeg kansje ta en tlf idag? Hadde keisersnitt med forrige, så jeg har aldri opplevd dette med rier. Iom. at svangerskapet sist var problematisk, vil de at jeg skal ha lav terskel for å ta kontakt. Men, jeg synes ikke det er så greit å være masete. Hva er lav terskel liksom....
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Jeg har hatt det slik i flere uker nå. Nå ble fødselen min stoppet da jeg var 33+4, og da hadde jeg hatt det slik du beskriver en stund. Nå er jeg 35+4 og har det slik enda. Vet jeg er moden og har åpning, 2 cm forje gang de sjekket for litt over en uke siden. Det er tegn på at kroppen forbreder seg og at det nærmer seg fødsel, men man kan desverre ha det slik en stund før det virkelig setter i gang. Fordelen da er at man har tjuvstartet litt i fødselsforløpet. ;-) Jeg har selv kontaktet føden og spurt hvor grensen går. Fikk til svar at dersom det blir regelmessig og ikke går over skal jeg ta kontakt igjen og komme på sjekk. Det er vanskelig for oss å vite hvor du er i prosessen og når fødselen virkelig setter i gang, men dersom jeg var deg ville jeg ikke kvidd meg til å kontakte føden dersom jeg var usikker. De er der for deg, husk det. ;-)
fastik Skrevet 3. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2007 Takker for svar. Jeg har vært hos jordmor og skal tilbake igjen litt senere idag. Under registrering var hjertelyden til junior litt stresset. Så jeg har tatt nye blodprøver ang. ev svangersk.forgiftning. Blodtrykket var noe høyt og eggehvite på plass i urinen igjen. Så det blir jo spennende å se hur det fyker av. Har fått beskjed om at de ikke vil sette igang noe fødsel pga. keisersnittet... men hvor lenge skal en gå på dette viset da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå