Gå til innhold

Lue om natten???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 15-16 grader på soverommet vårt om natten. Vår 1 uke gamle gutt sover på saueskinnsull, har ullpysj eller ullbody fra nøstebarn og dyne over seg. Skal vel ikke ha lue på seg???mener å ha hørt at det ikke er bra om natten når de sover inne, selv om vi har vindu oppe. Han sover jo ikke i trekk, er god og varm ellers. Har tenkt å spørre hs om dette, men mener å ha både lest og hørt at lue på babyer om natten ikke er bra. Man kan jo ikke være helt hysterisk heller.

Hva gjør/gjorde dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte aldri lue på vår gutt om natten

Skrevet

Man skal visst ikke bruke lue om natta.

Skrevet

Lue om natten er IKKE bra !!

Barnet klarer ikke regulere varmen selv like godt med lue på, derfor skal en ha som gyllen regel med nyfødte: ALLTID lue på ute, ALDRI lue inne. Dette fikk jeg streng beskjed om da jeg fødte for 1 år siden på sykehuset..

Står i alle bøker også.

Skrevet

vår jente var så lita da hun var nyfødt (2640 g) at vi fikk beskjed på sykehuset å bruke lue inne i starten. Men vi sluttet med det etter noen uker. Vet ikke om det er tilfelle med ditt barn, eller om han er normal str?

Nå (hun er 18 mnd) bruker vi ullhals når det er surt og kaldt om natten, slik at det ikke blir så åpent i halsen.

Skrevet

vi fikk beskjed da snuppa var nyfødt at det var veldig greit å bruke lue ine også... jordmoren sa barn med lue på var roligere.... brukte det bare de første ukene..men ikke på natten.. men hadde det ikke kaldt på natten heller

Skrevet

Ville nok ikke brukt lue om natten nei...

Skrevet

På SIR har de sluttet med luer på nyfødte på sykehuset og. Var visst fare for overophetning når de ikke kunne regulere varmen gjennom hodet, og igjen til krybbedød.. har bare blitt fortalt dette så kan ikke stå for det selv:)

Skrevet

Et det som anonym sier jeg fikk høre på sykehuset og lest i fler babybøker, så jeg hadde aldri turt å hatt lue på inne...

Skrevet

Vi fikk beskjed av en barnepleier på sykehuset at de burde ha lue på også om natten. Derfor brukte vi det den første uka i god tro om at det var det riktige. Helt til jeg leste litt om det selv, og fant ut at det var helt feil! Så nei, man bør ikke ha på de lue om natten.

Skrevet

nyfødte som er av normal str skal ikke ha lue inne, bare de som har lav kroppsvekt. Og det bare til de blir "fetet" opp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...