Mamma_25 Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 kjenner INGENTING av graviditeten! Jeg er 16 + 4 nå. Har ikje fått mage, kjenner ikje liv, legger ikje noe særlig på meg mer, puppene mine har ikje blitt større (bar skiftet farge på brystvortene), kjenner nå ikje livmoren der inne heller... noen så har det så meg??? skal til legen på tirsdag heldigvis og skal på UL 13 september.. den gleder eg meg til... for å få fastslått at det er liv der inne! herregud trodde det skulle være koselig å gå gravid jeg! men jeg klarer ikje å kose meg over graviditeten når jeg ikje vet eller noe ting.. når man ikje føler man er gravid eller noe lenger! Hørte hjertelyden mandag så var da.. men klarer allikevel ikje å slå meg til ro med tanken med at det er liv der inne... siden jeg ikje føler eller noe!! Noen gode råd til meg?
Kjukka Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Akkurat slik hadde jeg det også i begynnelsen, merka ingenting til at jeg var gravid. Og det er ikke vanlig å kjenne liv så tidlig om du er førstegangsfødende! Og om du har hørt hjertelyden, så er det jo liv der inne... Ta det med ro og iallefall prøv å kos deg litt, selv om det kan være vanskelig...
purple Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Hei. Du er ikke alene om det. Det eneste jeg har kjent er at livmoren har strekt seg og jeg kjenner det ekstra godt pga sammenvoksninger jeg har. Puppene har vokst noe og endret farge som du sier. Men liv ellers har jeg ikke kjent noe spes. til og jeg er 20 + 4 nå. Men på ul var alt flott så det lever selv om hehe. mange kjenner ikk eliv før de er i uke 25 sa jordmor. Ta det med ro du:o)
Gjest Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Sånn hadde jeg det også i den perioden i svangerskapet,men jeg hadde vært til noen tidlig UL pga blødninger og ekstra oppfølging så jeg visste at det var liv der inne. Du har jo hørt hjertelyden og det er jo bra! Jeg kjente ikke liv før jeg var 21+3, er nå 25+2. Så det er nok litt tidlig for deg å kjenne liv hvis du er førstegangs. Jeg synes heller ikke magen vokste noe særlig men plutselig så spretter den ut! Men vet det er kjedelig å gå sånn å vente på å kjenne liv og at magen skal vokse. Prøv å ta det med ro og slapp av!!!
Gjest Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Har vel ingen andre råd enn at du må slappe av, og se positivt på det; det høres jo ut som at du sålangt har hatt et veldig behagelig svangerskap. Selv om jeg vet det ikke er lett, så får du forsøke å stole på logikken; så lenge du har hørt hjertelyd så er det jo liv der inne! Jeg hadde det mye likt; fikk ikke noe særlig mage (har ikke noe voldsom mage enda - er i uke 22 nå), puppene mine vokste ikke, ikke la jeg på meg (heller tvert i mot), og det å kjenne livmoren, som alle snakket om, skjønte jeg ikke noe av (trykket og kjente - men fant ingen ting). Plutselig begynte likevel ting å skje. Før jeg visste ord av det begynte den lille å gi fra seg små livstegn, og fra da av har jeg kjent han sparke daglig. Kroppen har enda ikke forandret seg noe særlig, men nå kjenner jeg at han er der, og det er godt. Så du får nesten bare smøre deg med tålmodighet; plutselig kjenner du liv og da er det ikke lenger tvil! Og så får vi som har sluppet "billig" unna så langt, heller nyte det så lenge vi kan;før vi vet ord av det, så er det vel diger mage og hengepupper vi klager over Masse lykke til!
Mamma_25 Skrevet 3. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2007 Takk for svar alle sammen Roer meg litt ned da.... vi blir vel kanskje GEDIGNE vi på slutten av svangerskapet..hehe... Vi får ta en dag av gangen å se... Så er det lege i morra å da får jeg vel nok høre hjertelyden igjen *må jo det da roer jeg meg kanskje med tanken på at det er liv der inne* skulle hatt en sånn dupedipp selv... så en kunne ha hørt det nett når man selv ville det! Å svangerskapet så langt har vært greit... ihvertfall etter de 12 første ukene! da lå jeg bare å spøy så en gris å var sykemeldt osv osv.. men nå er det deili sånn sett.. slipper unna det nå heldigvis! kommer av og til en bye at jeg må kaste opp men det er så pass skjelden... Men atter engang tusen takk for svar =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå