Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Er litt i tvil her.. Jeg har lysst å begynne å vaske klær men er usikker på vaskepulver.. Vanligvis bruker jeg vaskepulver fra Blenda med aloe vera, den nye. Og softlan, hypoallergenic sitt skyllemiddel. Kan jeg bruke det på klærne som jeg skal vaske?? Eller må jeg bruke et annet vaskepulver/skyllemiddel? Og når dere vasker klærne, vasker dere på 40 eller 60 grader?? Jeg har ikke tørketrommel. Så jeg lurer på hvordan dere gjør det, bruker dere tørketrommel, bør en det?? Jeg har mulighet til å bruke mor og svigermor sin, men vil jo egentlig vaske klærne hjemme selv.. Hmmss.. her ble det mange spm, er ganske grønn ja... Håper på noen svar fra dere... På forhånd takk....
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Vi kjøpte sånt helt parfymefritt vaskepulver og skyllemiddel...Bare sånn for sikkerhetsskyld..Siden huden til de små er så utrolig sart.. Så bytter vi på å henge opp og trommle.. ikke alle babyklær som tåler tromling heller. Den første vaska, vaska vi det faktisk bare på 30 grader! Siden dem er jo ikke skittne. Er jo bare for å få vaska gjennom dem liksom..
Willy Wonka Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Har tenkt å kjøpe Blenda sensetive... Men har også hørt at "tilrettelegger" vi for mye i forhold til såpe, skyllemiddel, vanlig såpe m.v....så gjør vi babyhuden bare enda mer sensetive for fremtiden. Altså mer mottagelig for allergiske reaksjoner.
Kjukka Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Vi har bare brukt vanlig vaskemiddel og ikke noe skyllemiddel... Og har vaska alt på 40 grader, siden det ikke akkurat kan kalles skittent
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Kall meg gjerne teit men jeg har hatt litt, veldig lite tøymykner i for syntes klærene blir så utrolig stive dersom jeg ikke har det. Er heldig har eget barneprogram på vaskemaskin som jeg bruker så aner egentlig ikke hvor mange grader det går på men regner med det går som det skal i og med at de har laget noe sånt. Har ikke tørketrommel men henger de opp og bruker en vifte som gjør klærene tør på omtrent samme tid som en trommel ville gjort=)
Bdancer Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Det finnes både vaskepulver og skyllemiddel som er spesielt skånsomt for de som har sart hud, allergi mot parfyme o.l., eksem osv... Jeg vasker klærne etter det som står på vaskelappen. Vanligvis holder det med 40 grader, men om det er noe som er gulpet på og sånn kan det være greit med 60 grader. Det er ikke nødvendig med tørketrommel - klærne blir jo litt mykere da, men så lenge du bruker skyllemiddel går det nok bra:) Hvis du tenker på det å vaske klærne (som er rene) før babyen kommer, så trenger du bare å ta på hurtigvask på 30-40 grader (med litt såpe og skyllemiddel). Bare for å få skylt ut stivelsen og sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå