Gå til innhold

samvær og rus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min x er tidligere narkoman. Ble slutt mens jeg var gravid. Nå har han fått seg ny dame, hun er narkoman og muligheten er nok stor for at han er havnet i "problemer" igjen.

Har snakket med fam.vernkontor og barnevern og de råder meg å ikke la han ha jenta alene(11 mnd) Han har kun hatt samvær fram til nå hjemme hos oss. Han har nå sagt at han skal ha hun på overnatting når hun er 1 år. Han har ett barn fra før og han ser henne kun noen timer i uka, da han ikke får ha henne på overnatting hos den andre moren.

Er det noen som har vært i en noenlunde lik situasjon? Hva kan jeg forvente meg om han drar meg til retten?

Det er jeg som har maset på han tidl for å få han til å komme å besøke gulljenta si, og jeg vil aldri i livet ødelegge for jenta sin rett til å se pappan sin. Men tanken på at 2 narkomane skal ha henne annenhver helg gjør meg kvalm. Barnevernet sa at om jeg sendte ho dit og noe skjedde var det omsorgsvikt eller jeg kunne bli anklagd for sabotasje om jeg nektet han ha henne. Selvfølgelig sender jeg ikke jenta til han, hun på familievernkontoret mente han ikke skulle ha henne alene noen timer engang.

Men...noen som har noen erfaringer å bidra med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

det er sant som barnevernet har sagt at det kan bli ansett som "sabotasje" dersom du ikke sender henne på samvær.

Desverre er det også slik at detgår på DIN kappe dersom du sender henne til samvær meden person du tror ruser seg...

Jeg vil råde deg til å kreve tilsyn under samvær, samt rus-prøver av far og evt samboer dersom hun skal være tilstede. Samboeren hans har INGEN rettigheter,så der kan du motsette deg samvær med begrunnelse rus.

Du kan faktisk også be barnevernet utrede fars omsorgsevne,da det er kommet nytt lovtillegg. Dette er en ny retningslinje fra staten,og er ment i brukt i slike tilfeller (husker ikke lovtillegget, men det skal ditt lokale barnevern kjenne til) Det er fordi mange mødre (og noen menn) har måttet sende barn på samvær med uegnede foreldre.

Ta kontakt med ditt lokale barnevern og be om en samtale hvor du legger frem dine bekymringer. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...