Hiv o'hoi Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 lillegutt er 11 uker.. har diskutert frem og tilbake med barneleger i dag, og kom frem til at jeg kunne gi han litt tynn grøt. han slukte det i seg! (jada, skyt meg) Det jeg lurer på er... når begynner man å gi de feks. most potet, gulerot etc...?
Monajenten Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Ikke for å blande meg, men hvordan i alle dager kan barneleger ha kommet frem til at en liten gutt på under tre mnd trenger fast føde?
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Skulle svare deg på pm idag,men innboksen din var sikkert full.. Jeg vil tro at 4 mnd er grei alder med tanke på "middag". Nestle har hvertfall middagsglass der det står 4 mnd på glasset. Hvor tung er gutten din,og hvor lang er han?
Hiv o'hoi Skrevet 2. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2007 åh.. hadde en laaang tråd i går om matinntaket til lillegutt. kort fortalt. I følge barneleger så drikker han altfor mye melk, og blir altfor tykk. derfor vil de redusere melkeinntaket betraktelig og heller gi han tynn tynn maisgrøt..
Hiv o'hoi Skrevet 2. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2007 åh.. sorry.. har slettet nå.. 6787 gram, 61 cm.. så, i følge leger, kort og tykk..
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Da hadde jammen barnelegene fått sjokk viss de hadde fått sett sønnen min hvertfall. Da han var 3 mnd,altså ca 12-13 uker veide han 7180gr og var 62 cm. Er det ille tro?? (Han er født 12 mai,så nå nærmer han seg 4 mnd) Han er en massiv kar,så jeg tror snart jeg må begynne å tenke på grøt jeg også,for han spiser meg snart opp.. Krever mat hver 2-2,5 timer.. Jeg gav dattera mi grøt fra hun var 3 mnd..
Hiv o'hoi Skrevet 2. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2007 aner ikke jeg altså. jeg synes selv ikke at sebastian er noe tykk.. men,men.. ikke vet jeg..
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Går det an å forhøre seg med andre folk enn dem på sykehuset? Fastlege osv? Helsesøster? Har aldri hørt at babyer på den alderen får besked om å "slankes" eller kutte ned på melka dem får... Uff,ikke lett alltid..
Hiv o'hoi Skrevet 2. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2007 aner ikke. sliten i hodet av det her nå. har kranglet med legene i nesten 1 uke. lillegutt er sulten (selv om jeg nok sniker til han mer mat, enn hva jeg "får lov" til).... Så når de foreslo å heller gi han tynn grøt, enn mere melk, da gikk jeg for den!!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Høres fornuftig ut. Lykke til:-)
Monajenten Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Stemmer det ja, leste tråden din i går, men tenkte ikke over at det var deg:) Ville nok også ventet til han var fire mnd med moste grønnsaker. De har most grønnsakspure fra 4 mnd i butikken, så da er nok det greit.
Hiv o'hoi Skrevet 2. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. september 2007 ja.. jeg føler jo at jeg i hvertfall burde vente et par uker med å gi han grøt også da.. MEN - jeg gir han heller grøt enn å sulte han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå