Gå til innhold

Studenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan legger dere opp dagene? Jeg leser hjemme og skal bruke tiden jenta mi er i banehagen til KUN og lese.

Ligger etter leseplanen allerede, og lurer på om dere kan fortelle meg hvordan dere legger opp dagen?

Og har dere noen effektive studietips, eks studieteknikker?.

Har spurt her før, men fikk så få svar.

På forhånd; takk:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men de rådene du fikk forrige gang var jo så ekstremt gode, hva skal du med nye? ;-)

Skrevet

Hehe..var du en av de som gav meg råd kanskje?:) Fikk veldig gode råd sist, altså!:) Men trenger å høre noen flere...motivasjonen er på bunn pga lite søvn, syk datter og at jeg ligger bak leseplanen...

Skrevet

Ja de skulle jeg også likt å sett. Har ikke poden i barnehage enda, gunnet alder, men må lese om jeg skal klare eksamen til våren.. Og med en proppel hjemme, får man ikke gjort så mye skolearbeid.. Men får se om det blir kvelden som får bli min studietid, frem til etter jul. Hvor jeg da måååå gjøre de og de tingene, bare lage plan på bøker som skal leses til den og den tiden. Har jo en semesterplan som sier litt om hva de gjennomgår på skolen, samt kapitlene man skal lese i den og den boka.

Heldigvis er jeg gira på å få starta, og håper virkelig jeg er like gira hele året hehe :P

Skrevet

ja, jeg ga et glimrende råd om tankekart. nytt råd: skriv revidert plan!

Skrevet

Jeg studerer deltid (fjernstudie), og sitter på kveldene etter sjarmøren har lagt seg. Han har ikke barnehageplass, så jeg går hjemme med han. Sitter ofte fra 19-24, kanskje lenger med noen pauser. Blir vel litt annerledes enn i din situasjon... Men jeg merker man må virkelig ha selvdisiplin, kanskje sette seg på et eget rom som er kun til skolearbeid, eller i alle fall slå av radio, tv og slikt om man ikke har et eget rom.

Hadde vel igrunn ikke så mange tips, men stå på! :)

Skrevet

Nå skal jeg forhåpentligvis begynne å jobbe 100% snart så da blir det å lese og gjøre oppgaver på kveldene etter at tuppa har lagt seg *sukk* blir sliten bare av tanken hehe :)

Skrevet

Vel, hvis det bare handler om å komme seg gjennom på best mulig vis, vil jeg anbefale følgende: (ta dette fra ei som har studert i maaange år)

- forrige råd om tankekart gjelder fremdeles

- få tak i tidligere eksamensoppgaver og besvar dem (og pugg: skriv mindre og mindre (altså mindre, men ikke færre) tankekart)

da står du med god margin

andre ting:

- dropp planer/reviderte planer/re-reviderte planer osv

- ikke begynn et nytt og bedre liv akkurat nå, hvis du konsentrerer deg bedre med cola i magen er det ok

- forelesningsoversikten er VIKTIG - men vurder hvor gode forelesningene er. ikke gidd å gå på forelesningene hvis foreleseren er mindre enn FANTASTISK

- les sammendraget før du leser kapittelet

Lykke til!

Skrevet

Takk takk! Du er en engel!! Har fulgt rådet ditt om tankekart og det er supert! :=)

Skrevet

en annen ting, les når det passer best for hodet ditt. for meg var det sent om kvelden. noe upraktisk, men hvis du kan sove på dagen, kan du gjenre sitte oppe om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...