Gå til innhold

Noen som tar B12 sprøyter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar hver 3. mnd og har gjort det i 2 år og har aldri tenkt over om det kan være skadelig for foster ellerno.

Så ett program på TV3 'studio 60' og da hu dame fant ut at hun var gravid var de midt i influensatid og hun var hysterisk for at ingen skulle gi henne det! Begynte å lurer etter det, spurte legen, jm og gynekolog og de sa at det var ingen fare nei. Forbanna tv show! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tar ikke B12 sprøyter selv, men Bvitaminer (B12+flere) i tablettform. Har fått beskjed av legen min å ta det pga mye oppkast og lite næring.

Du kan nok ta det helt med ro. B12 er ikke skadelig for fosteret ditt! Ikke alt som er like realistisk på tv... =)

Skrevet

Nei jeg har ikke vært urolig i det hele tatt, for jeg behøver å ta dem grunnet sykdom så jeg tar det for gitt at jeg hadde fått beskjed om det hvis jeg skulle ha stoppet :-) Tenkte ikke på det heller før jeg så hvor hysterisk de var på tv, men usa er usa og de er merkelig der borte :-)

Skrevet

Ja, får også B12 sprøyte hver 3 mnd. Har vel gjort det i ca 4 år nå. Det er fordi at det vitaminet ikke blir tatt opp i kroppen på "normalt" vis, altså gjennom mat/tarm. Vitaminmangel er jo ikke sundt hverken for deg eller bebisen i magen! Så det er like viktig å få denne sprøyten når man er gravid ;-) Det gjør jeg!!!

Skrevet

Jeg fikk B12 sprøyte hver 3 uke i starten av graviditeten...pga mye kvalm og oppkast.

Skrevet

jeg har tatt B12 sprøyte i over 9 år nå,tar den hver 3mnd og skal ta den i løpet av sept...

legen har sagt at det ikke er skadelig å ta denne sprøyta, gjorde det med førstemann også.....

synd at man skal lese så mye rart slik at vi gravide blir bekymret!

orker ikke å lese om ditt og datt jeg.....er det noe jeg lurer på så tar jeg heller kontakt med jm enn å lese om ting som står på nett osv..!

Skrevet

Hva står her som gjør deg nervøs? Skjønte ikke den jeg :-)

skulle gjerne tatt B12 sprøyte hver dag jeg om jeg hadde fått, bare for å holde meg litt mer våken :-) Forbanna fatigue blæææh!

Skrevet

Athina med Lucas i magen

det var ingen ting som gjorde meg nervøs av det du skrev, men jeg sikter til andre innlegg her inne bare..

jeg tar jo B12 sprøyta selv :))

Skrevet

Dere som tar B12 sprøyter\tabletter...

Vet dere hvorfor dere mangler b12?

jeg gjorde det nemlig selv båe b12 og jern og spurte om legen kunne sjekke meg for cøliaki... (siden det virket jo som tarmen ikke tok opp det den skulle)

Men nei det ville han ikke for jeg var jo ikke dårlig i magen og sprang på do å sånn...va en vikarlege der engang å spurte om ikke han kunne sjekke meg for det og det gjorde han ...og jepppp jeg hadde rett:)

så om dere ikke vet årsaken så er det bare ett tips.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...