Gå til innhold

Bånd mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen erfaring med sånne bånd som man kan sette på håndleddet mot kvalme? Vet ikke hva det heter men det skal presse mot et punkt så kvalmen gir seg. Vil gjerne høre erfaringer om dette? det er ikke noe farlig å bruke sånn under graviditeten? Er 13 uker idag og er fortsatt kvalm døgnet rundt, Så begynner å bli desperat etter å prøve noe som hjelper. Men vil være sikker på at det er trygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De heter Seabands og man får kjøpt de på helsekosten. Mine kostet 250 kr.

De er helt ufarlige for barnet,og for mange hjelper det godt! Jeg TROR det hjalp meg,kan hende det bare var det psykiske vel og merke.. Hehe! Men jeg gikk med mine døgnet rundt en periode. Likte de veldig godt! :)

Skrevet

Seabands heter de. Du får også kjøpt de apoteket, og der koster de 150 kr. Du må gå med begge båndene for å ha effekt. Har hørt om flere som synes disse har hjulpet. Har prøvd de selv, men hadde desverre ingen effekt på meg. Verdt forsøket synes jeg iallefall! Og det er helt trygt for både deg og barnet. Ingen bivirkninger, eller noen påvirkning hos barnet!

Skrevet

Jeg brukte det i første svangerskap (endte desverre i en MA) og jeg tror de hjalp meg,men som en ovenfor her sa det ka jo ha vært psykologisk virkning. Nå i dette svangerskapet så har jeg ikke vært kvalm og har ikke trengt det. Jeg kjøpte mine på apotek og de kostet 150-200 kr tror jeg. Jeg liker ikke å dytte i meg all slags piller og medisiner når jeg er gravid så da var disse båndene den ideelle løsningen for meg. De er helt ufarlige for deg og babyen.

Lykke til!

Skrevet

Jeg prøvde de og det hjalp ikke. Var til akupunktur første gang og det tok knekken på kvalmen. Denne gangen hjalp det ikke og jeg gikk til homeopat, som endelig fikk orden på det. Føler med deg,kvalme 24 timer i døgnet er ikke moro!!!

Skrevet

Hei, slike bånd hjalp ikke på meg... Men det er jo verdt et forsøk, alt for å få vekk den ufyselige kvalmen!

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...