Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på omm jeg kan bruke vanlig skyllemidler og vaskemidler til nyfødt , eller om jeg skal ta sensitiv? Har nettopp vasket en maskin uten sensitiv. Må isåfall ut å kjøpe. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker vanlig vaskepulver og skyllemiddel, men passer på å ikke overdosere og ikke overfylle maskinen. Føler jeg at det lukter for mye vaskemiddel, kjører jeg en gang ekstra på skylling:)

Skrevet

Man burde ikke bruke vanlig vaskepulver til nyfødte og småbarns klær. Det inneholder alt for mye diverse stoff som babyens hud ikke burde komme i kontakt med, barnet kan få store hudproblemer på grunn av det. Det er best og anbefalt å vaske babytøy i pukvet laget spesielt til det, f. eks Blenda. ( er litt usikker om det finnes flere typer, fant bare den i butikken min jeg )

Skrevet

Det er ikke noe farlig å bruke vanlig vaskemiddel og skyllemiddel,har bare brukt vanlig til min sønn,å bruker det samme nå til nr2 som snart kommer,er så mye hysteri rundt dette,enn kan jo snart ikke gjøre noen ting her i livet for alt er jo så farlig.....NEI ER IKKE FARLIG BARE BRUK NORMAL MENGDE....

Lykke til videre i svangerskapet og med fødselen....

Skrevet

Jeg bruker aldri skyllemiddel på barnas klær, og ihverfall ikke når de er nyfødte. Er så redd for at de skal utvikle allergi siden jeg selv har det.

Skyllemiddel er jo et middel som blir i klærne etter at de er skylt. Kan ikke tenke meg til at det skulle være bra.

Det finnes jo vaske og skyllemiddel for sensitiv hud, men jeg foretrekker klær som er skylt i kun rent vann.

Skrevet

Ikke for å være uhøflig,men skal en høre på alt som blir sagt rundt forbi nå,så kan en utvikle allergier for lat mulig, bare ved f.eks å gå ut å puste,vi må slutte å være så overhysteriske...Men klart alt med måte....

Skrevet

jeg bruker vaskepulver og skyllemiddel som d står senetiv på.

har selv vært litt allergisk mot parfyme + at barefar har masse forskellige allergier..

Skrevet

Har ikke sagt at det var farlig, men at man ikke burde gjøre det for det ikke er anbefalt av ekspertene. Går ut i fra at de vet hva de snakker om. Om jeg er i minste tvil om noe er bra nok eller trygt å bruke til barnet mitt, så bruker jeg ikke det. Blenda vaskepulver eller andre vaskemidler beregnet og laget til barn koster ikke akkurat så mye og hvis det er anbefalt så bruker jeg det. Det er ingen hysteri, men normalt sunt fornuft som alle mødre burde bruke først og fremst. Får barnet mitt allergi , så vet jeg hvert fall at jeg selv har gjort alt jeg kunne for å unngå det.

Skrevet

Farlig å leve... :-)

Særlig sånn som man gjør alt til et problem her inne...bruk hue, det er lov! :-)

Skrevet

HEI!

jeg bruker Neautral for lyst, for farget og skyldemiddelet..!

han har ikke reagert noe negativt på det.. men det skal visst være det som er et av de mest sensitive da...

vasker jeg bare klær til samboern og meg (ikke at det er så ofte med alkle de klesbyttinga..hehe) så kan jeg alltids ta litt comfort og omo etc.. men foreløpig Neutral i alt til lille gutt...

så bare prøve seg frem.. :)

lykke til

Skrevet

Jeg bruker miljøvask, et nytt vaskemiddel som er helt uten avfallsstoffer. Tøyet blir rent, lukter rent, og jeg trenger heller ikke bruke skyllemiddel. Det er itillegg miljøvennlig, noe vi alle burde tenke på. Man kan bruke det opp til 50 ganger, så det er i tillegg billig. Miljøvask er noen små kuler i en liten pose som man legger i maskienen sammen med klærne, tenker at det er bedre for babyen også med vaskemiddler som ikke har masse avfallsstoffer. lyke til alle sammen

Skrevet

Har egentlig bare holdt meg til sensitivmerkene - dvs. uten parfyme. Blitt så vant til det nå at da jeg ved et uhell kjøpte vanlig omo ultra, så har jeg fått nesten fnatt av hvor mye det lukter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...