Gå til innhold

Forloveren, gå foran eller bak???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en forlover som påstår at det er vanlig at hun går foran bruden på vei opp til presten osv.. Men uten da å høres ut som bridezilla synes jeg at jeg skal gå opp med min far alene og ikke at hun skal skygge for meg, hvis dere skjønner ;-/

Hun må og dessuten holde slepet mitt til jeg er oppe i trappa siden stykket til der er av betong og jeg vil jo helst ikke ødelegge kjolen min.

Da ble hun snurt og begynte å diskutere om hun da liksom skulle gå bak meg? Ser litt rart ut hvis jeg må holde kjolen min selv eller pappa? hvordan gjør deres forlover det på dagen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om at forloveren skal gå der, i det 5 brylluppene jeg har vært i så har forloveren stått oppe med alteret når bruden har kommet inn, Kun bruden og brudens far som har gått opp + evt brudepiker/svenner.

Skrevet

Det var det jeg og trodde c",) Da er jeg ikke bridezilla alikevel hehe...

Skrevet

I alle de bryllup jeg har vært står forlover oppe ved alteret og venter, og hjelper deg evt med kjolen om det trengs når du kommer dit.

Du er absolutt ingen bridezilla :-))

Skrevet

Tror forloveren din kanskje har sett litt for mange amerikanske bryllup...

Tradisjonelt i Norge så venter forloveren ved alteret, men hvordan du skal løse "problemet" med kjolen er jo litt verre. Kanskje det kan legges ut en løper, eller du kan ha en brudepike? Hvis dette betongstykket er utenfor kirken så kan du jo bære slepet selv også kan noen hjelpe deg å ordne til etterat du er oppe i trappa.

Skrevet

Forloveren din hjelper deg med å bære sløret og legger det til for deg, og så går hun fram til alteret og venter på deg der. Du og din far står og venter til hun har kommet fram. Dette kan da organisten ta som et tegn på at bruden er klar og så starte brudemarsjen! Dermed får forloveren skinne i glansen med å gå fram, med et lurt smil om munnen i og med at det foreløpig bare er hun som har sett bruden før hun kommer inn, og du og faren din går alene sammen frem til brudemarsjen.

Hva tror du om det?

Skrevet

Skal gifte meg ute, ikke i kirka... Har allerede komt ut i "lyset" det stykket opp til trappa og der er det lagt løper fram til presten slik at kjolen kan legges ned c",) derfor blir det litt snodig om jeg skal bære kjolen selv og styre på mens alle ser på :-/ bare fordi hun vil gå først.. må nok ta meg en prat til med henne og si at slik må det bli, at hun må nok dessverre bære slepet og gå bak meg eller eventuelt rundt folkene og plassere seg oppe.

Skrevet

Kan ikke faren din hjelpe deg med kjolen da? Da jeg giftet meg så var det pappa, en kirketjener og meg i våpenhuset, og pappa var helt "tussete" og fikset på kjole, slør osv... :-)

Skrevet

Forloverne skal sitte oppe ved alteret sammen med brudgommen og vente på bruden.

Skrevet

Forloveren min kom med meg i bilen..Så gjekk ho inn i kyrkja, og sette seg oppe med brudgommen og forlovaren hans..så gjekk eg og pappa opp kyrkjegolvet...også kom ho ned å hjalp meg å legge kjolen fint på plass der oppe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...