mai mammaen til to Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 en venninne av meg sier man bruker mer tid på ammingen i løpet av en dag enn man gjør om man gir mme kan det stemme?
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Ja det kan det vel muligens for mme er jo mer mettende.
HTC Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Vet ikke, har kun ammet mine to. Tror dog at amming nok tar mer tid ettersom du gjerne må bytte pupp underveis og det sies at mme har mer mettende mat i seg selv, og da tar det sikkert kortere tid å gi en flaske. Har iallefall brukt mye tid på amming av mine små, men for meg har det vært riktig å gjøre, selv om det har vært slitsomt i starten. For meg gikk ammingen greit, etter de først 4 ukene hvor alt bere var pyton...
Go`mamma`n... Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Jeg ammer nå, men gjorde ikke det med 1.mann. Syns det tok mye lenger tid med flaske.bare det å gjøre klar en flaske...Puppen er bare å slenge ut:-) Lillemor her i huset bruker vel ca 15 minutter på å bli mett OG kose litt etterpå. Med amming er det jo null styr. Ikke noe flaskekoking, oppmåling, oppvarming........
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Jeg har 3 flaskebarn. Oppvaskmaskinen vasker, vannkokeren koker og etter det tar det 1 minutt å lage en flaske mme og det er ikke å veldig mye lenger enn å finne frem puppen. Men det er vel enklere når en er inne i det.
Sånn kan det gå Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Nå har jeg aldri behøvd gi mme til mine, og er veldig glad for det. Å måtte ha stått opp om natten for styre med å finne fram og varme mme står for meg som et fullstendig mareritt, i stedet for bare å putte inn puppen og sove videre.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Det gjorde det i alle fall her! Og det selv om vi ikke hadde mikrosterilisator, og ikke særlig mange flakser.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Tar 15 sek å gjøre klar flaske om natta, og det uten å stå opp!
Gjest Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 ja det tar lenger tid å amme er mye lettere for babyen å sutte på flasken, melken kommer mye fortere og flasken blir fortere tom. Snuppa spiste også en gang mindre om dagen når vi begynte med mme..
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Stå opp i 1 minutt for å lage en flaske er ikke noe problem syns jeg, men klart det er greit med pupp om natten for de som kan amme.
Sånn kan det gå Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Altså 14 sek lenger enn å få inn puppen. ;-) Men holder babyen flaska selv da?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 2. september 2007 #12 Skrevet 2. september 2007 Hvis en ikke driver med samsoving (noe jeg har forstått du gjør, så da blir det vel litt anderledes), så må en jo plukke opp babyen. Dessuten er det ikke alle som får inn puppen på 1 sekund...akkurat som det er noen som sliter med å få babyen til å ta flaska. Altså varierer dette fra person til person. Snulla holder i alle fall flaska selv.
Sånn kan det gå Skrevet 2. september 2007 #13 Skrevet 2. september 2007 Trodde det var anbefalt ikke å la babyer selv holde flaska, men å legge dem inntil seg som ved amming for kroppskontakt?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 2. september 2007 #14 Skrevet 2. september 2007 M-m, men det liker ikke snulla. Hun har all fokus på flaska!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå