Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å ha blødninger etter innsetting av spiral?


JuleMette-OverBekkenEtterGrøt

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli skikkelig lei altså. Har hatt blødninger i snart fem uker nå:( Kjedelig. Har jo bare hatt noen få små uker uten sånt tull siden fødselen.

 

Hvor lenge er det vanlig å blø egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 mnd?? Det kan da ikke være meningen at jeg skal måtte blø konstant i seks måneder? Da kommer det seriøst til å klikke for meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde hver dag i 6 mnd. Da fikk jeg den ut.

 

Så begynte jeg på cerazette og det var 2 mnd til med blødning.

 

dette + renselse på 10 uker var slik at de første 10 mnd etter fødsel blødde jeg hver dag:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt inn spiral for 6 mnd siden, og blør litt av og til enda. Det blødde vel omtrent hver dag i de første 2 mnd, så ble det sjeldnere.

Veldig frustrerende, men det går over for de fleste. Hold ut!

Mensen er så og si borte. Kun små blødninger av og til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at jeg må belage meg på å ha det slik en stund til da:( Jeg er leeeeeeeeeiiiii!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Blødde vel av og på i 4-5 mnd. Men er det ikke rart at gyn, ikke informerer om hvordan det funker når man får satt inn spiral? Det gjorde min gyn. ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer visst veldig fra person til person. Ikke alle reagerer likt tydeligvis. Blødde i bare par dager jeg. Og så etter en uke fikk jeg mensen, og var spent på hvordan blødningene ville bli da. Jeg har brukt å hatt en dag med mens tidligere og var spent på hvor lange (og hvilken mengde) perioder jeg skulle få nå. Men det starta på torsdag og idag er jeg ferdig. *jeii* Så er litt glad nå! Men får bare håpe det går en mnd til neste gang da, at det ikke kommer fort igjen.. heh.

Men legen min informerte om blødninger. Men at de som setter inn hormonspiral (den dyreste) de kan helt slippe å blø. At menstruasjonen forsvinner helt.

 

Misunner ikke de som blør i 6 mnd. asså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Det kan gå begge veier, mange slutter å blø og mange blør en del (de første 6 mnd).

 

Det finnes forøvrig bare en type homonspiral i Norge.

 

Kobberspiral er uten hormoner og om man er plaga av kraftige blødninger kan den gjøre ting verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hormonspiral jeg har satt inn, og legen sa at jeg kunne ha blødninger en liten periode etter innsettingen, men jeg trodde ikke hun mente flere måneder....

 

Får håpe at jeg slipper billig unna etter det første halve året da ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...