handygirl Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 En av de første dagene jeg ammet guttebabyen vår fikk jeg en blemme på den ene brystvorta. Den utviklet seg videre til et bittelite sår og da babyen vår gulpet litt blod på fredag, tenkte jeg det kom av dette. Jeg ammet han ikke mer på den siden, men pumpet meg i stedet og ammet bare på andre siden. Det kom ikke mer blod. I går ammet jeg han igjen på den siden hvor det var litt sårt. Tenkte at om det kommer blod igjen vet jeg hvorfor. Det kom ikke noe blod og jeg har siden det ammet som normalt på annenhver side. I dag er såret så godt som borte. Gutten vår har vært noe urolig i ettermiddag og nå i kveld gulpet han igjen brunlig og rosa. Ser ikke så veldig blodig ut, men det er ikke vanlig gulpefarget iallfall. Han gulper ganske mye, men det er alltid slimete blankt, hvitt eller gult. Nå i kveld var det mer oppkastfarget. Skifter gulpet farge og blir til oppkast? Han drikker jo bare melk. Kan han ha fått i seg blod i melka mi? Har ikke vært noe når jeg har pumpa. Hva kan dette være? Blir litt bekymra jeg. Han er en storgulper i forhold til hva jeg er vandt med fra dattera vår og stortsett ser gulpet normalt ut.. (Heldigvis..)
Nickeguri Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Jeg kan dessverre ikke gi deg noen råd, men anbefaler at du tar kontakt med noen som har peiling. Kan du ikke ringe sykehuset der du fødte? Der jeg fødte, fikk vi i hvert fall beskjed om at vi kunne ringe dit de første to ukene hvis det var noe vi lurte på. Eller du kan ringe helsestasjonen. Det er slitsomt å bekymre seg, særlig for små babyer. Du slapper sikkert mye bedre av hvis du får spurt noen som har greie på dette. (Ok å spørre her inne også, selvsagt. Mulig noen her inne også kan gi deg et godt svar).
handygirl Skrevet 2. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2007 Ingen som har erfart noe lignende? Fant forresten ut at såret er der ennå, så håper det er det som har blødd litt - at det ikke er noe verre iallfall. Får se det an i morgen..
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Gutten min gulpet litt blod da vi enda var på sykehuset fordi at jeg hadde et lite sår på ene brystvorten som begynte å blø litt da han spiste. Så viss du er litt sår, og alt ellers virker bra med barnet, så er det nok bare det! Er du bekymret og ikke ser for deg at det kan være det, så ville jeg ringt lege eller HS og spurt der :-) Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, opplende det som sagt selv dem første uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå