Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Vet ikke om jeg kan ta de med til butikken... Eller er det noen som har lyst på 2 slørhaler kanskje? Helt gratis? vi kan til og med kjøre dem til dere om dere bor i Oslo:o) he he den ene har oppspist hale stakkar og den andre bæsjer HELE tida. Orker ikke en sånn bæsjefisk jeg!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Hæ? Vet ikke om jeg forstår,men du vil ikke ha de for de bæsjer?I dyrebutikken der jeg jobbet,la de fisken opp ien pose og holdt den under kokende varmt vann.....
Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2007 Hehehehe joda selvfølgelig skal de få lov til å bæsje!! Men denne bæsjer hele tida og den er like lang som hele fisken og bare henger ut av rompa på han. Synes det er ekkelt og ingen av de andre er sånn. Jeg er litt rar;o) Nei, klarer ikke holde de under kokende vann, synes det høres så fælt ut. Dør de med en gang da?
Blue Lady Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Jeg putter de i do og skyller ned jeg.. sikkert ikke så humant men..
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 trekk dem ned i do,da slipper du å se dem etterpå..
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Vet ikke,men jeg nektet å gjøre det...Har egentlig ikke noen andre forslag.Det er jo de som hiver de i toalettet..
Hiv o'hoi Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 det absolutt mest humane er å koke opp en kjele med vann, også putter du fiskene oppi der. De dør i det de treffer vannoverflaten. så det er humant. det er absolutt ikke humant å skylle de ned i do, så det må du ikke gjøre. kok en kjele med vann, pass på at det fosskoker. de dør på sekundet.
Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2007 Kan noen komme og gjøre det for meg?? Klarer ikke tanken på at fisken skal ned i kloakken...herregud, dette trodde jeg aldri jeg skulle ha noe problemer med!
Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. september 2007 Ok, da kan jeg gjøre det, men får ikke lov til å gjøre det mens sambo er hjemme.. hærlighet for noen pingler vi er;o) Takk for svar jenta! Det var det jeg trengte å høre:o)
Nickeguri Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Kusina mi fikk det rådet da hun var barn. Hun putta fisken oppi en kasserolle med kaldt vann, og kokte opp vannet med fisken oppi. Fisken svømte fortere og fortere rundt i kasserollen, stakkar.......
Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. september 2007 Nei gud stakkars fisk!!!!!!
Hiv o'hoi Skrevet 2. september 2007 #13 Skrevet 2. september 2007 bare et lite tips til.. Ikke se på i det du slipper de nedi.. de får krampetrekninger (som man gjør når man dør), og det ser ut som at de svømmer rundt (piler rundt), men det gjør de altså ikke. Har en kamerat som eier dyrebutikk, og han garanterte meg at de dør i samme sekund som de treffer vannet. Ikke ha de i pose, men rett i vannet altså.. Lover deg at de ikke får vondt av det - da hadde jeg aldri anbefalt den metoden..
Hiv o'hoi Skrevet 2. september 2007 #14 Skrevet 2. september 2007 derfor jeg skrev at vannet måtte fosskoke - også putte fisken oppi.......
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. september 2007 #16 Skrevet 2. september 2007 herregud!! ta fisken ut av bollen, hold den i halen og dunk den EN gang i bordplate. Garantert dau!! man tar jo liv av svære ørret på den måten, og her snakker vi om en gullfisk!!!
Nickeguri Skrevet 2. september 2007 #17 Skrevet 2. september 2007 Uff, ja. Jeg tror ikke det finnes en mindre human måte enn det, i hvert fall. Det er sikkert 25 år siden, men jeg glemmer det ikke..... Nei, kok fisken du. Den dør med en gang i kokende vann.
Gjest irismor Skrevet 2. september 2007 #18 Skrevet 2. september 2007 Lever de tilbake til dyrebutikken eller gi de bort. Og så håper jeg du aldri skaffer deg fisk igjen.
Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 2. september 2007 He he ja jeg veit, men jeg klarer bare ikke! Det er helt sykt.
Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 2. september 2007 Hvorfor håper du ikke det?? Jeg skal skaffe meg flere fisk jeg, men ikke slørhaler! Tror du noen vil ha en halvspist slørhale? Blir veldig glad om noen vil det!!
Gjest irismor Skrevet 2. september 2007 #21 Skrevet 2. september 2007 Hvorfor er den halvspist? Du sa jo i innlegget at det var fordi den hadde bæsjen hengendes ut av rompa. Hvis den er halvspist så er det vel for de slørhaler/kampfisk ikke bør være to av samme slag i samme bolle/akvarium. Har hatt mine fisker så det holder. Men tanken på å slippe de i kokende vann hørtes bestalialsk ut for meg.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 2. september 2007 #22 Skrevet 2. september 2007 Nickeguri: Tragikomisk!! :0/
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 2. september 2007 #23 Skrevet 2. september 2007 Til Irismor: Det HØRES bestialsk ut, men er den desidert mest humane måten å avlive fisk på... De dør med en eneste gang.
Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 Forfatter #24 Skrevet 2. september 2007 Jeg har ikke peiling på fisk og når dama i butikken sier til meg at de går sammen så stoler jeg på henne. Men fant ut idag at de ikke gjør det. Har da ikke tenkt å drepe fisken pga bæsj, slapp av jente! Man koker krabber på samme måte forresten. Det er ikke bestialsk.
Gjest irismor Skrevet 2. september 2007 #25 Skrevet 2. september 2007 Da tror jeg at jeg heller hadde levert dem i dyrebutikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå