Frk. Vable Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Dere som har begynt å gi fast føde, når begynte dere og hva får barnet til hvilket måltid? Har dere begynt med middag? Og dere som ammer, får barnet pupp før eller etter fast føde? Og når begynner de å kunne drikke ukokt vann fra vanlig tutekopp som ikke er kokt? Puh... husker jo ingenting, jo...
*ønsker nr 2* Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 begynte ved nesten 3,5 mnd alder med grøt... begynte med litt grøt på formiddagen for å se hvordan det gikk, gikk bra, så da ble det kvelden... full porsjon nå, 4 mnd og en uke.. gir mellom måltid etter lur/pupp mellom 11 og 13 med frukt.. kommer annpå når han har luren og når han spiser.. foreløbig ingen middag, har ikke behov for det ennå... ammer, jeg ga i begynnelsen når vi innførte grøt til kvelden, pupp en time før grøten.. nå er vi oppe i full porsjon, gir ikke lenger pupp en time fø, er han sulten får han så det holder til han skal h grøt.. sluker allikevel puppen på sengekanten rett etetr grøten allikevel før han sovner.. har begynt å gi vann til grøten nå, han trengte det... koker det, har ingen aning på når jeg ikke trenger det lenger
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Jeg begynte en uke før 6 måneder. (risgrøt med mm) begynte da med en teskje grøt i 15 tiden (tilfelle han fikk vondt i magen). Han elsket det, så vi økte ganske fort. etter to uker var vi oppe i full porsjon. Da gikk vi over til hvetegrøt med frukt blandet med vann. han spiser og storkoser seg.grøt kl 18 og pupp før han legger seg da. Vi har også begynt med middag - selvlaga mos av ymse..... Poteter, gulerøtter, blomkål og squash er favoritten. Jeg prøver å gi han pupp før han skal spise (pga produksjonen). har kuttet ut ett puppemåltid - det som er mellom middag og kvelds. Her får han vann rett fra springen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå