Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er frustrert.min lille jente på 6 uker har vert våken i nesten hele dag så og si med små dupp.hun gråter,klager, jeg gir pupp og pupp men hun vil aldri slå seg til ro.hva er dette, har jeg ikke nok mat eller?pumpa meg i kveld for å sjekke jeg hadde lite.jeg er så lei meg og så veldig sliten.hun gråter nesten med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med bittelitt mme og se om hun tar det. Spiser hun mer enn 20-30 ml etter pupp er hun fremdeles sulten.

Skrevet

Det er sikkert bare en "økedag" for å få opp melkeproduksjonen ettersom hun vokser. Helt vanlig men slitsomt. Kan godt hende at det varer noen dager.

Skrevet

bare slapp av, dog det kanskje ikke er så lett fordi du er nok sliten nå!!

men vet du, det er sikkert økedøgn. da er de urolige for de får ikke nok mat, og skal suge opp produksjonen. ikke alle som merker disse økedøgnene. jeg har ikke merket noe med min nå ( 5 mnd) men med første man hadde hun mange mange økeperioder og de varte noen døgn hver gang. da var hun urolig, skrikete, men sovnet som oftest med puppen etter iherdig suging...

viktig at du slapper kjempegodt av, for dette er hardt for kroppen din, og få i deg mye vann, eller annet væske.

bare legg beina på bodet og jenta til puppen, så går det nok over... men varer kanskje en stund.

lykke til :)

Skrevet

Tror og det er økedag! Gutten min på 4 veker har det for andre gang idag.. vil ha mat heile tida og er aldri fornøyd. Sover sinnsykt dårlig. Bruker ho smokk? Kan jo vere at det hjelper og?

Skrevet

takk takk jenter for svarene.hun sovna nå med smukken i munnen, håper det varer e stund den søvnen her.da håper jeg at det er en øke dag da.i morgent kjøper jeg mme å har i skapet i tilfelle.

Skrevet

hei igjen.

tror ikke jeg ville gitt erstatning så tidlig. da kommer hun aldri til å få sugd opp produksjonen, og du vil alltid ha for lite melk...

bare la henne suge, så slipper du det flaske styret og kan amme lenger.

hvis du ønsker å amme da...

Skrevet

hei, bare et lite ekstra tips;

er det varmt hos dere?

for min baby blir iallefall veldig tørst når det er varmt!

hun er ikke sulten, så melk er ikke nødvendig, men blir veldig glad for å få litt vann!

Begynte med kokt vann i en kopp, og så gav jeg henne med teskje. da hun var så liten som din baby, så holdt det ofte med fire-fem teskjeer med vann, nå kan hun fort drikke 30ml på en varm dag! og det er såå godt for magen:)

dersom babyen din trekker knærne opp mot magen når h*n skriker, kan det være tegn på mageknip. mange barn forsøker å suge når de spiser, fordi det føles bedre en liten stund. men det blir bare verre etterpå, fordi de ikke egentlig er sultne. da også kan det hjelpe med vann, samt å gå med babyen liggende på magen på armen din.

det kan som sagt også være økedøgn, du kan merke om babyen vil ha mat ved å holde en finger forsiktig inntill kinnet til ungen, og se om h*n snur seg mot fingeren og forsøker å suge den inn.

lykke til da! heldigvis gir det meste seg etter en dag eller to!

du er flink!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...