Gå til innhold

er det like mye pappaen sitt barn som mitt?? uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

får stadig høre det, og ser ofte at folk her inne skriver det til andre aleneforelder.

for det første, så nei, jeg eier ikke babyen. det gjør heller ikke far.

det regner jeg med at de som skriver "det er like mye pappaen sitt" også kjønner.

men i den grad man deler en baby, så vil jeg da tør og påstå at babyen ikke er like mye fars. i de tilfeller den er like mye fars er de tilfeller far syns det er kult og ha en baby. i alle andre tilfeller så er det mitt barn (uten at det noen gang har blir sakt høyt)

så kan en far som bare er halveis til stedet i barnets liv på eget ønske si "det er like mye mitt"? bare fordi han har putta like mye gener inn i barnet som meg. går det ikke litt på innsatts også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biologisk sett, ja.

Men; En hvilken som helst idiot kan bli far, bare en skikkelig mann kan bli pappa...

Skrevet

Enig med hufsa.

Bortsett fra at jeg mener at neke burde blitt hegt på toget neste lørdag

Skrevet

Signerer Hufsemor på den gitt

Skrevet

ja det er det, og det bør det også være. Eventuelt annet bør man strengt tatt kansje tenke på før en kaster trusa og skræve med beina?

Skrevet

Der har vi jammen forskjellig oppfatning!

Jeg syns RundLurt virker mye mer begavet enn mange andre her på krangle!

Skrevet

Nå har jeg bare lest 2 av innleggene hennes, så det kan hende jeg finner ut av det du tydligvis har sett.

men de 2 innleggene jeg har lest gjør at jeg ikke ville vedda penger på at hun hadde noe vettugt og komme med

Skrevet

Absolutt ikke, fedre som ikke er tilstedet eller kun kommer når de ønsker har ikke rett å uttale seg før de har krabbet inn igjen og er fullstendig informert om alt med barnet.

Ingen kan komme å yte et ønske om noen de ikke kjenner.

Som foreldre sier loven at alle barn har krav på oppvekst med kjærlighet,omsorg,veiledning, muligheter til utvikling osv.

Fedre som kun er i bildet halveis har vel likeså mye rett på å yte sin mening om tingene i et barns liv. Man kan ha et ønske, men mener at den som har hovedomsorgen skal ta avgjørelser for barnet som er viktig, så kan den andre parten skyte inn hvis uenig.

Skrevet

ja biologisk sett så er det jo like mye hans, men så lenge han ikke ønsker og "hjelpe" til mere en det lille han gjør så har han jo tatt valget selv.

når jeg prøver og inkludere han så får jeg ofte ikke svar, og om jeg får svar så får jeg beskjed om at han skal komme også kommer han ikke.

han innkludrere aldri meg.

så sånn sett brude jeg slutte og innkludrer han.

blir så lei av det. får lyst til og bare lavære og minne han på alt hele tiden. han får jo akkurat samme informasjon som meg. å han brude da strengt tatt hatt samme eller bedre leseferdigheter som meg, å da klart og lese seg til samme info som meg.

men nei da.

Skrevet

slutt og si sånn da. det er aldeles ikke noe synn på meg. hvorfor skulle det vært det?

bare fordi jeg er litt irritert for øyeblikket? nei nei, ikke noe synd på meg

Skrevet

Her var det bare gunnar det var snakk om, ikke mora!

Skrevet

å ja, sånn ja.. teite meg. får ikke med meg noe.

den dagen han innser det så blir det jo litt trist. får håpe ting har forandret seg til da.

men pappaen og jeg krangler da ikke. jeg lar ting bare gå. for og slippe kranglinga. kortsiktig løsning og funker heller dårlig. men jeg får jo ikke tvingt noen til noe som heltst.

å så lenge vi ikke krangler og ting er stabilt så er det ikke syn på gunnar heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...