trillemamma Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Jeg har tidvis smerter i ryggen og da er det kanskje ikke det smarteste å planlegge et svangerskap, men jeg vil og jeg skal klare det. Hvordan er andre sine erfaringer på dette området? Smertene ligger i korsryggen og av og til lenger oppe. Jeg tror det kommer av at jeg ikke tok hensyn til hva jeg tålte etter forrige svangerskap.
petite fleur Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Jeg har hatt moderate ryggproblemer i årevis, merket det i korsryggen og nedover beina(mest sannsynlig isjas, aldri vært til lege med det). Jeg er nå gravid i 7. mnd og må si at jeg merker det enda fortere enn før, men det går! Jeg kan gå 15-20 min før jeg må sette meg pga ryggen, og da bør jeg sitte minst i en halv time før jeg går igjen. Så ting tar tid, men det er til å leve med:)
trillemamma Skrevet 2. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2007 Stakkars deg. Nei, jeg har heller ikke vært hos legen, men jeg har jo time nå, skal fjerne p-staven, så jeg kommer nok til å nevne det, kanskje jeg bør begynne med fysioterapi. Jeg fikk nettopp vite at jeg mest sansynlig har svak bukmusklatur, så da er det sit-ups og ryggøvelser som må til. Satser på at det hjelper.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Jeg fikk en arbeidskade i ryggen under forrige svangerskap, som førte til at jeg ble fullt sykemeldt resten av svangerskapet. Det er ikke store greiene, det vi kaller "hekseskudd", men har måtte ta mye hensyn til det. Og ligget rett ut i to uker. Noe som jeg synes er verre enn å føde!! Denne gangen har jeg vært 50% sykemeldt fra dagen jeg oppdaget graviditeten, for å unngå å slite ut ryggen. Nå tåler jeg ganske mye, flytter inn i nytt hus, har en 2 åring som krever sitt, og jobber som sykepleier. Hadde egnetlig mer isijas plager før jeg ble gravid, enn jeg har nå. Er 23 uker. Men slik belastningene er fordelt nå, har jeg troen på at jeg skal klare å jobbe ut til permisjoen begynner. Det hadde vært fint for min egen del ) Lykke til, og 3 bank i bordet for god rygghelse!
trillemamma Skrevet 2. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2007 Den er tøfff. Skal gjøre mitt for å unngå de samme problemene, så jeg er spent på hva legen sier. Gleder meg og kvir meg samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå