Blue Lady Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Sitter å ser på dokumentaren med unge mødre og de gir flaske til babyene sine begge søstrene. Er det vanlig å ikke amme der? eller er det bare tilfeldig? (kanskje de ikke fikk til ammingen mener jeg) Kjenner en dame fra England og hun ammet heller ikke, uten noe grunn, hun hadde bare ikke lyst sa hun.. Har selv et flaskebarn så jeg dømmer ikke altså.. bare er nysgjerrig
hostogharkheledagenlang Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Nei det har ihvertfall ikke vært vanlig, de har hatt mange kampanjer på det de siste årene da.
ble-mor-i-fjor Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Enig...får nesten vondt av å se på... pga røykinga og sånn.
Blue Lady Skrevet 2. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2007 Ja, all den røykinga reagerte jeg også på.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Kanskje like greit at de ikke ammer sånn som de suger i seg nikotin? Fikk helt vondt da jeg så de satt i det skuret med hver sin vogn og hver sin røyk.. Uff... Om det er vanlig å amme eller ikke der vet jeg ikke...
Maisie Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Leste en gang en artikkel om at unge jenter som ble gravid ei England, begynte å røyke fordi da ble ikke ungen så stor når den ble født. De trodde at hvis ungen var liten, så ville det ikke være så vondt å føde. De tenkte ikke på at hvis fødselsvekten var lav, så økte risikoen for skader og sykdommer, pluss at røykingen kunne skade fostrene. Ut fra flere artikler jeg har lest, så virker det som om ungdommer i England er veldig uopplyste når det gjelder både seksualundervisning og svangerskap/babyer.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 mange må ut i jobb etter et par måneder og hvis de har ammet før det, så er det vanskelig å fortsette med i full jobb. Jeg tror også at dette med å få ungene så regelmessige så mulig mht. sove hele natten, fra en tidlig alder pusher trenden med mme videre. Mange (spesielt unge??) liker ikke å forandre hele livsstilen sin pga. babyen, dette med røyking, drikking, festing, jobbing etc. noe amming vil gjøre. Amming tar sykt mye tid, og tror det er mange som føler at den tiden kan de bruke til "noe bedre". Ja, det er nok mye uvitenhet og egoisme ute å går etter min mening. Det er flere som fortellerr skrekkhistorier om amming og pumping og brystmelk, enn folk som forteller positive ting. Mye skremselspropaganda ute å går. Så da sitter jentene igjen og tenker, "dette gidderr jeg ikke! jeg er oppvokst på mme, og jeg lever jo fint!" og det er jo forsåvidt sant.. selv om dagens overvekt"epidemi" kanskje taler for noe annet
Blue Lady Skrevet 2. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. september 2007 utrolig synd at det skal være sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå