Gå til innhold

hvordan vet man om man har en MA?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vil/gidder/tør å svare? send meg gjerne en PM .. er bare litt bekymret her..

Skrevet

Det vet man dessverre ikke så lett.... Jeg hadde en MA for noen år siden, da døde fosteret sannsynligvis i uke 6, men jeg begynte ikke å blø før i uke 12. Så tror det er ganske vanlig at det først oppdages på legekontroll siden fosteret ikke spontant støtes ut idet det dør. Tar jo også ei stund før konsentrasjonen av gravidetshormoner i blodet går ned, så man merker gjerne ikke tap av gravidetetssymptomer heller... Kjipe greier. Håper ikke det skjer med deg?

Skrevet

litt usikker på hva ma er, men om det er spontan abort.. så har man vel kraftige blødninger og kramper i magen..

Skrevet

håper ikke jeg heller :( kan jeg kreve tidlig UL for å sjekke om alt er ok?

Skrevet

MA står for missed abortion, og i motsetning til en spontanabort så støtes ikke fosteret ut med en gang, derfor er det ikke så lett å merke... Hvorfor mistenker du MA HI?

klem

Skrevet

jeg visste det ikke. skulle bare på vanlig 12 ukers kontroll. hjertet var sluttet å slå, og jeg måtte legges inn til utskrapning.

Skrevet

Da jeg ble gravid igjen etter aborten, ble jeg sykt nervøs for at det samme skulle skje igjen. Jeg hadde to ul'er på privatklinikk (betalte selv) før uke 12 ... Men vet om mange som får hos legen hvis de er veldig bekymret, varierer fra lege til lege :) Håper det går bra med deg og spiren!

Skrevet

ifølge legen er jeg 7-8 uker på vei.. men jeg har ingen kvalme eller slik som jeg hadde med min første, men det er vel kanskje normalt? vet ikke, er bare en "magefølelse" . ette G.u. hos legen blødde jeg bittelitt men hadde ikke vondt i magen.

Skrevet

får ringe til legen i morgen jeg å høre!! jeg som har gledet meg så til dette barnet....er litt trist jeg nå :(

Skrevet

Begynte å blø i uke 13 uten smerte. Da hadde fosteret vært død siden uke 8. I ettertid så jeg tegn som at puppene ikke var ømme lenger og at jeg ikke var mer kvalm

Men det varierer jo hele tiden for mange så ingenting er vel sikkert uten en UL

Krysser fingrene for det beste:)

Skrevet

Huff ekkel følelse... Men for å legge til en ting, i min andre graviditet (den som gikk bra) så hadde jeg mye mindre symptomer enn da jeg faktisk hadde en MA.... Ikke vondt i puppene etter uke 6 feks (derfor 2 ganger til ul, ble jo helt fra meg av engstelse) - kvalme som ble borte.. Så det kan gå bra likevel!!!! Håper det!

Skrevet

takk for støtten jenter :o) går sikkert alright dette, er bare en tanke som har slått meg og marerittene om nettene som har gjort meg bekymret. ringer legen i morgen og snakker litt med henne..

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...