Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Synes det er litt drøyt å vekke en baby som sover så søtt kl 8 bare for å ha rutiner.. Han er jo så liten.. Bare meg eller?
lego Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Nei, du er ikke alene! Helt sjokkert jeg...
Helnøtt med spire:) Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Helt enig. Blir feil etter min mening!
Gjest Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 HELT enig! sa det akkurat til sambo..ungen sov jo så godt.. blæh..
lego Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Synes det er urealistisk at en så liten baby skal sove hele natten og jeg da...
WP-TLogPeanut Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Tenkte litt på akkurat det der jeg også , at det var kanskje vel tidlig med alle de rutinene.. Men det er kanskje det som skal/må til , for å lære foreldrene da.. Siden de er så unge og ikke hadde peiling...
♡ Rødhette ♡ Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Ha fast leggerutine er greit.., men mini her fikk ihvertfall lov til og sove så lenge han ville på morgenen.. Han sovnet uansett når han skulle på kvelden.. Jeg var egentlig bare glad for eventuelt få sove den timen ekstra..=)
Gjest Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Tenkte litt det samme som WenchePia og Tone Lisetuppa her.At det er like mye for foreldrene sine del.At de MÅ ha klare rutiner for å greie dette.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2007 Joda, det er sant nok... Men at ungen MÅ opp når kl er 8 liksom...
Arb.ledig husmor Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Ble litt skremt av de rutinene eg å....
Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Synes det hørtes bra ut for å få foreldrene til å stå opp og skjønne at de måtte ta seg av barnet sitt. Men ellers, man vekker da ikke en sovende baby ;o)
♡ Rødhette ♡ Skrevet 2. september 2007 #12 Skrevet 2. september 2007 At de som er såpass unge trenger rutiner skjønner jeg.. Men da kunne jo bare henne ha stått opp åtte også kunne hun ha dusjet og hatt litt alene tid før den vesle våknet..
Maisie Skrevet 2. september 2007 #13 Skrevet 2. september 2007 Nå har jeg ikke sett tv-programmet, men skjønner at det dreier seg om en liten baby som ikke får sove om morgenen fordi foreldrene vil innføre faste rutiner. Og det høres jo litt vel kontrollfrik-t ut. Så lenge babyer spiser normalt om dagen, så bør man da la dem sove så lenge de vil om natten. Noen babyer sover faktisk hele natten, og hva er da vitsen med å vekke dem?
Gjest Skrevet 2. september 2007 #14 Skrevet 2. september 2007 I akkurat dette tilfellet tror jeg det var kjempelurt jeg. Barnet får ro og rutiner å forholde seg til, moren lærer hvordan hun skal forholde seg til barnet og får samtidig følelsen av å mestre oppgaven. Og da vet hun jo når barnet skal ha mat, når barnet skal sove osv. Greit nok, hun kan jo bli litt satt ut den dagen barnet snur alle rutinene på hodet, men enn så lenge, veldig bra...
Kamomille Skrevet 2. september 2007 #15 Skrevet 2. september 2007 så lenge disse foreldrene faktsik ikke skjønte at de måtte mate barnet og skifte bleie med jevne mellomrom, synes jeg det er kjempelurt med strenge rutiner i forhoold til mat og søvn!
WP-TLogPeanut Skrevet 2. september 2007 #16 Skrevet 2. september 2007 Tror ikke babyer har vondt av å bli vekt for å etablere rutiner,når man vet hva alternativet kunne vært,at de aldri lærte og fikk rutiner,og ikke orka stå opp og sånn :s
Gjest Skrevet 2. september 2007 #17 Skrevet 2. september 2007 hehe, jeg og den dama hadde kranglet MYYYYE for å si det mildt!
PopUp Skrevet 2. september 2007 #18 Skrevet 2. september 2007 Enig! Er nok ikke kun for babyens skyld det ble innført rutiner der nei...
Frk. Vable Skrevet 2. september 2007 #19 Skrevet 2. september 2007 Er det det programmet om de unge foreldrene dere snakker om? Fikk ikke sett det, hvor unge var de? Høres jo helt merkelig ut hvis de ikke skjønte at ungen måtte ha mat og bleier... Syns nesten man burde vært myndig før man får barn, men det er vel en helt annen diskusjon...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 2. september 2007 #20 Skrevet 2. september 2007 Det kom jo fram at dette var første gangen hun derre rutinedama arbeidet med tenåringer, så hun hadde faktisk ingen erfaring med dette fra før av. Undersøkelser viser jo at tenåringer har større søvnbehov enn voksne, så da må hun jo få med seg det når hun lager disse rutinene. Og babyen var jo bare 5-6 uker, og da er det grunn til å tro at mora er redusert pga renselse og jernmangel f.eks. Tror det var bra for foreldrene å få rutine, ja, men det er jo BABYEN som er hovedpersonen, og hvis den ikke våkner kl 8, så er det ingenting å gjøre med det. Ser ikke problemet med at mora kunne sove ut mens babyen sov.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. september 2007 #21 Skrevet 2. september 2007 Hvor gamle er disse foreldrene?
Mamma2OO5 Skrevet 2. september 2007 #22 Skrevet 2. september 2007 alt fra 13 opp til 15 tror jeg.. helt sjukt å tenke på egentlig.
solstråle69 Skrevet 2. september 2007 #23 Skrevet 2. september 2007 Utifra det lille jeg så, synes jeg det absolutt var på plass med strenge rutiner. Tragisk å få barn i så ung alder...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 2. september 2007 #24 Skrevet 2. september 2007 Fra 13 til 15?? Uffda.. De er jo bare barn enda jo.. Kanskje bedre å være 15 enn 13.. 13 er jo heeelt sjukt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå