Gå til innhold

Flere 2. gangsfødende her som har kort igjen til termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2 1/2 år, og termin 16. september. Hva tenker dere om det å skulle føde igjen? Er dere forberedt? Spent på hvordan det blir i forhod til forrige gang osv? Jeg har tenkt så mye mindre på det denne gangen, men har den siste uken blitt litt nervøs... Har jeg glemt hvor vondt det var? Husker at de første to ukene ikke var særlig stas. Blir det bedre denne gangen? Og hva med ammingen? Jeg sleit ganske mye sist - hvordan blir det nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har en liten gutt på 1 1/2 år og termin 23 oktober. Fødselen med 1. mann var unna på 1time og 45 min, så jeg tenker mer på fødselen denne gangen enn forgje. Er litt redd for at det skal gå enda fortere, sykehuset er bare 5 min unna, men hvis det skulle skje på dagtid og sambo er på jobb, selv om han jobber i byen så er jeg redd for at jeg må ta drosje.. :) mye tanker som surrer, men det kan jo være en liten luring denne gangen da som jordmora mi sa.. :) De sier jo at med nr to så blir det meste annerledes i forhold til barseltiden og alt det der, nå vet vi jo hva vi går til, er kanskje ikke like nervøse eller usikkere når det kommer til de ulike tingene med å ha en nyfødt. Jeg tenker veldig mye på hvordan jeg skal få hender og tid til dem begge. Med nr 1 så hadde jeg jo bare han, men nå har jeg jo en til å ta hensyn til og som trenger mammaen sin. Alle sier til meg at det løser seg automatisk det der, og det tror jeg også.. :) Amminga sleit jeg også med endel. Siden lillegutt lå på nyfødt intensiv i to dager, (de ville ha han på overvåking siden han hadde dobbelslag på hjerte når han ble født), så fikk vi en dårlig start, fant også en smokk i sengen hans, noe jeg tror er årsaken til at han gapte dårlig og sugde litt skeift. Men det ordnet seg etter noen uker, og jeg hadde melk nok til tvillinger om ikke trillinger :)

Det ble langt det her, men godt å få skrevet ned litt av det som surrer og går oppi hode om dagene. Gleder meg egentlig veldig til fødslen, ikke til selve greia, men til å oppleve enda en gang de gode følelsene og ikke minst det å få en liten baby til.. Spennede tid vi har i møte.. :)

Skrevet

Har en gutt som blir 3 12 oktober, jeg har termin 10.. ;) Tenkte på det tidligere å da grudde jeg meg, men nå gjør jeg ikke det lenger. Går som det går... Blir godt å få det overstått da. Håper at babyen ikke er så altfor stor. Nr 1 var 4300 og 52 cm, men heldigvis bare 34cm i hodet. Ammingen går nok greit, gikk bra forrige gang, men gruer meg til å bli litt sår...

Skrevet

Har ei jente på 1,5år, og har termin nå den 26... Har begynnt å tenke mye nå... spes på amming... Jeg sleit også mye sist, å har et stort ønske om at ting order seg bedre denne gangen...

Jenta mi var 3360gram ved fødsel, og jordmor har sagt at hun tror ikke denne babyen blir noe større i allefall...

Gleder meg til å vere ferdig å ha babyen i armene =)

åsså lurer jeg fælt på hvordan jenta mi reagerer på babyen!

Skrevet

har en gutt på 2år og 4mnd og har termin 22 okt..tenker litt på fødselen nå ja, og har et lite håp om at d skal gå lettere enn sist:) alle sier jo det..at andre gang går jo så greit og blabla...så jeg får håpe på d da:) gleder meg aller mest til å nyte barseltiden på en helt annen måte enn sist...da har jeg ikke så gode minner fra de første ukene...mye skrik-lillegutt skrak fra han var nyfødt til ca 3mnd og jeg hadde mye vondt pga 3 grads revning og problemer m amming osv...ike minst en usikkerhet og en situasjon jeg ikke var så forberedt på som jeg trodde og som d tok tid til å venne seg til...men denne gangen vet jeg jo mye om hva jeg har i vnete og tror jeg er godt forberedt og klar for dette:)en deilig følelse...så håper rett og slett at den korte spedbarnsperioden kan nytes fullt ut g at det går bedre denne gangen-en helt annen trygghet m nr 2 tror jeg:) ang ammingen satser jeg på at d også blir lettere-men har begynt å forberede meg litt ved å herde brystvortene bittelitt-pga innovervendte brystvorter...er jo ikke like innovervendt som sist pga ammingen m førstemann, men d r jo en stund siden og-så det kan ikke skade å prøve:)

Skrevet

Jeg har termin 2 dager etter deg og har en på 4 år fra før av. Jeg har fortrengt fødselen frem til nå, men begynner å grue meg litt. Det tok 13 timer sist og var ganske tøft men det skal bli fint å få det overstått. Ammingen sleit jeg med også, men vi har jo mer erfaring nå så da går det nok greiere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...