Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo må bo fra hverandre litt, så jeg grep sjansen til å ta en pillepause. Og her om dagen så sa jeg til han at jeg ikke ønsket å begynne på pillen igjen, at jeg ikke ønsker å putte mer hormoner i kroppen min. Han vet at pillen jeg går på er omdiskutert, spesielt ved lang tids bruk (Diane). Hans svar har hele tiden vært å bytte pille, men denne gangen fikke jeg endelig gjennom at jeg ikke går på pillen for prevensjon (det er bare en heldig bivirkning som vi har nytt god av!) men for hormonforstyrrelser, og at jeg nå ønsket å slutte.

Han kom med svaret at "Da blir det ikke mye sex..." Og jeg sa bare at vi får da bruke kondom. Ble ikke så mye mer snakk om det, annet enn at vi får se hva vi tenker når vi ser hverandre igjen. Jeg har bestilt meg brosjyre på ladycomp og vurderer enten den eller pearly. Jeg tror ikke at han noen gang har hørt om denne dingsen, så jeg lurer på hvordan jeg kan fortelle han om den og hvordan den brukes.

Jeg har nemlig lyst til å bli gravid raskt når jeg først får han med på å prøve. Jeg er veldig redd for at når han først er med på notene, så går det laaang tid før spiren vil sitte. Jeg vil at kroppen min skal være mest mulig forberedt, uten kunstig tilførte hormoner, slik at det ikke er noe jeg har gjort som kan gjøre at det tar tid for oss å bli gravide når den dag kommer. Det er da vel en naturlig tankegang, er det ikke?

Nå bare lurer jeg på hvor lang tid det tar før han er klar, og hvordan jeg skal tørre å ta opp det jeg ønsker med han... Jeg liker ikke konfrontasjoner og store diskusjoner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitat Tweak

Jeg har nemlig lyst til å bli gravid raskt når jeg først får han med på å prøve. Jeg er veldig redd for at når han først er med på notene, så går det laaang tid før spiren vil sitte. Jeg vil at kroppen min skal være mest mulig forberedt, uten kunstig tilførte hormoner, slik at det ikke er noe jeg har gjort som kan gjøre at det tar tid for oss å bli gravide når den dag kommer. Det er da vel en naturlig tankegang, er det ikke?

Nå bare lurer jeg på hvor lang tid det tar før han er klar, og hvordan jeg skal tørre å ta opp det jeg ønsker med han... Jeg liker ikke konfrontasjoner og store diskusjoner... Sitat slutt.

Ja vi har alle lyst å bli gravid så raskt som mulig når vi skal prøve å bli gravide. Så det er en naturlig tankegang du har der vil jeg si!

Det med når han blir klar er ikke enkelt å si. Noen blir klar raskt andre ikke. Du må gi han tid å tenke på det. Jeg tror at masing gjør at mennene går motsatt vei. Men at man må ta opp tema og så la det være slik at de får tid til å tenke på det. Ikke alle tenker på det av seg selv og må derfor få et lite spark bak slik som min..

Her bruker vi ikke prevensjon.. Men har brukt svingen til nå, men nå er det slutt med det.. Nå er det enten kondom eller prøving. Så blir spennende å se hva han mener. hehe

Skrevet

Det er skikkelig skummelt det der med om man kan bli gravid.. Tenk hvis man bare vil få problemer med det også, når man endelig har overbevist mannen om å være med! .. Det er jo umulig å vite hvordan det vil gå på forhånd.. man må bare satse på at man er heldig..:) Og så er det jo lurt (som i den januartråden som ble tatt opp) å holde seg i form og å spise sunt..sånn at kroppen blir en best mulig bolig for den tid, når man kan begynne å prøve!

Gl@jenta: Håper det går bra med deg.. Leste litt tidligere om at du har hatt en liten BiM pause. Og så er det jo spennende å høre om "kondom-aksjonen.." ;)

Tror jeg må ha en veldig tolerant mann..jeg vil ikke bruke hormonpreparater i det hele tatt, så vi har alltid brukt kondom. Han vil jo også gjerne slutte med den, men vil nok ikke ha konsekvensene av det riktig ennå...

Skrevet

hei hei Tweak!!

Du er så normal som du kan bli! :) det værste mareritt er om en aldri kan bli gravid (min svigerinne kan ikke få barn) og leve livet uten smårollinger. Tror og håper at for alle her inne går dette helt bra! mulig med noen pp men det kommer vi oss i gjennom.

Ang. "samtalen" med din kjære, forstår deg så godt! det er vanskelig å vite når en skal ta det opp. Får ta det en dag han har hatt en fin dag på jobb, han smiler og er fornøyd. kanskje til en bedredessert etter en god middag. Jeg opplever at min sambo har enklere for å snakke om temaet på en "god" dag. da blir det ikke oppfattet som mas. LYKKE TIL!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...