mamma til to=) Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Tenker på ungene til søsken. Vi har totalt 13 tante/ onkel barn, så kunne vel helst tenkt meg å la være. Men vet det er noen som blir lei seg hvis vi ikke gjør det. Hvordan har dere gjort det? Skal selvfølgelig ha min da. =)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Vi har 2 tante/onkel barn (blir 3 innen bryllupet) og alle er bedt.. Dvs sistemann skal være hos besteforeldrene, siden foreldra vil det..
yasmina Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Nei, vi ba dem ikke. Syns ikke andre skal bli lei seg, det er deres dag og dere maa veklge det som passer dere. Vi hadde egne barn kun med i kirken, ikke paa festen ettersom at de var henholdsvis nesten 2 aar og mini kun 7 mnd.
Arb.ledig husmor Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Vi skal be de 4 tante/onkelbarna våre, men de står selv for å passe på barna om de ønsker å ta de med... Barna er da i alderen 1-7 år... Selv skal vi ha barnevakt til vår datter...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Vi hadde ikke, men så er jeg enebarn, og gubben hadde kun 1 nevø (på under ett år) på det tidspunktet. Hadde nok fortsatt bare bedt voksne om vi hadde giftet oss nå, selv om vi har fått unger selv - festen er ikke like kul for dem som for oss med voksenmat og taler og voksenprat. I så fall skulle det vært en langt mer avslappet type fest, med opplegg for barna.
It's all about me Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Lillegutt, nevøen og niesa min var selvskrevene, kunne ikke falt meg inn å ikke la de komme. Men syntes det var greit at de med små babyer kunne ta med seg også hvis de ville.
gammel røy Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Vi hadde voksenfest, mine brødre var glade for det. En liten unnskyldning for å reise uten barn som nok ellers hadde hatt lyst til å være med.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Nei, men noen tok med seg barn alikevell! Litt frekt synes jeg.. Hvis du skal ha din så bør du kanskje be med barn. DEt er jo ikke sikkert at de blir med fordi.
Kamomille Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 oi, det var frekt ja! Vi bad ikke med barn. Hadde med sønnen vår kun i kirken og på mottakelsen før han ble med barnevaktene hjem. Vi har blitt bedt i 2 bryllup med barn, men har valgt å ikke ha med våre egne!
mamma til to=) Skrevet 2. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. september 2007 Hmm, takk for svar.. Hadde bedt de jeg også hvis de var litt færre. Men er redd det blir en barne fest hvis 12- 13 barn kommer. Jeg også trodde kanskje sånn som en over her skrev at det kanskje bare var deilig for foreldrene å være uten barna på en sånn dag som det. Men er jo noen av de som har veldig lyst til å være brude piker. =)
Gjest Skrevet 2. september 2007 #13 Skrevet 2. september 2007 Er ikke gift og har ingen planer enda,, men når jeg skal gifte meg så kommer jeg ikke til å invitere barn. Synes ikke barn har noe i et bryllup å gjøre, er kjedelig for unger å sitte lenge rolig og jeg hadde ikke likt forstyrrelser under taler o.l. + at det er alkoholservering og folk har en tendens til å bli litt beige i bryllup, synes ikke det er noe for barn å se.
Bellanotte Skrevet 2. september 2007 #14 Skrevet 2. september 2007 Vi hadde med barn og det angrer vi ikke på. Kjempekoselig.
Hjertefamilien Skrevet 2. september 2007 #15 Skrevet 2. september 2007 Vi ber ikke våre tante/onkelbarn. Rett og slett fordi de er fra 1 år til 3 år. Vi ble enige vi da, med mine søstre (er kun jeg som har søsken) om at de skulle komme uten barn. På den måten får søstrene mine sammen med sine respektive menn en hyggelig dag, uten å måtte ta hensyn til sine små som blir trøtte og leie. Barna får det vel så kjekt sammen med sine besteforeldre :-)
A4 Husmor.... Skrevet 2. september 2007 #16 Skrevet 2. september 2007 Pga. stor slekt valgte vi å ha 18 års aldersgrense. Siden vi ikke hadde noen barn selv ønsket vi ikke mye spetakkel fra barn. I tillegg husker jeg godt fra bryllup når jeg var liten at middagen var en stor lidelse
~~DoraDora~~ Skrevet 2. september 2007 #17 Skrevet 2. september 2007 Vi ba ikke andre barn dit. Vår sønn som da var 9 mndr og stedatteren min som var 8 år den gang, fikk være med i kirken, og under middagen. De ble hentet klokken 19.30 da alkoholen ble tatt frem og festen startet.... (synes absolutt ikke barn har noe på en fest å gjøre...så lenge det er en fest med alkohol og ofte "litt på kanten" leker osv der)
Kaja_07 Skrevet 2. september 2007 #18 Skrevet 2. september 2007 Vi ba ingen barn. Bryllup er jo uansett ikke så spennden for barn (middag med en lengde på ca. 5 timer er ikke akkurat en drøm for barn). Er normalt å be uten barn, så vil ikke tro noen blir snurt for det.. Lykke til med bryllupet - det er deres dag!!!
Mulle :) Skrevet 2. september 2007 #19 Skrevet 2. september 2007 Nei har de med i kirken. Men så skal de til barnevakten
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. september 2007 #20 Skrevet 2. september 2007 He he he Mami:o)) " Litt beige" *ler* Nei, jeg hadde ikke bedt barn.. Med mindre de var så store at de spurte om å få være med selv for at de ønsket det! Synes ikke barn har noe å gjøre under timesvis med middag og taler.. Og itillegg må foreldrene sysselsette ungene og styre, istedet for å nyte mat og brudepar. Elsker unger og styr jeg altså, men noe er forbeholdt voksne mener jeg.. Med mindre brudeparet selv har et ønske om det da såklart. Tror uansett jeg hadde fått barnevakt til min, kan ikke fatte hvilken glede han skulle hatt av det.
Supermamm Skrevet 2. september 2007 #21 Skrevet 2. september 2007 Var ikke altfor mange som har barn av de som var invitert til oss, men de som var mellom 1 og 2 år valgte foreldrene selv å ha barnevakt til, ellers var tantebarna og barnet vårt der. Kunne ikke falle meg inn å ikke ha de der. Men de dro jo selvsagt utpå kveldinga: ) Om jeg hadde skullet i bryllup selv ville jeg nok hatt barnevakt til mini.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå