Gå til innhold

Noen kreative kakebakere her? (samme som skravle..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal være prinsessefest i barnehagen, og jeg er blitt spurt om å bake.... Noen som har gode ideer?

Og hvordan lager man smørkrem, forresten? Bare smør og melis, eller? Og er det best å farge den med konditorfarge?

Fikk tips på skravle om å spørre Dailis (som ble betegnet som kakebaker de luxe....he he)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke Dailis. OG er ingen superbaker. Men tilnærmet lokal mester i juks ;-) Yes, thats me!

En alldeles suuuper prinsesskake får du slik;

Bak en stor sukkerbunn i firekantet format og 2 rullekaker. Er du ekstra lat/travel kjøper du ferdig sukkerbunn og rullekake. Selv anbefaler jeg det på det varmeste for de fleste barnehageunger er tross alt ikke sååå kresne ;-) Sukkerbunnen deles i 3 lag og fylles med bløtkakefyll etter eget ønske. Mine unger elsker jordbær og krem.

Plasser den store firkanten på midten av et brett. Del rullekakene i 2 og sett en del i hvert hjørne (altså 4 stk..) som så skal være tårnene på "slottet". Dekk hele kaken med marsipanlokk (også dette kan kjøpes for oss travle ;-)

På toppen av hvert tårn setter du iskjeks opp ned slik at du får fine spir.

Kaken pyntes så med masse rosa nonstop, sure frosker hele veien rundt +++

La fantasien virkelig løpe løpsk og vips så har du et prinsesseslott som ungene elsker ;-)))

Lykke til!

Skrevet

Baker bare til eget husbruk jeg, men har gått kurs hos Cacas. Gå inn på nettsiden deres, cacas.no, så får du oppskrift på smørkrem (står under kurs). Der er det også mange gode tips på kaker.

Skrevet

Hehe, fikk du tips om å spørre meg?

Skal du ha vanlig hvit smørkrem som du kan farge? Da trenger du melis, margarin, flott matfett og melk.

Den blir helt hvit, så om du skal ha hvit eller en farge er den bra og bruke til pynt. Ville smaksatt den mer om det skulle være fyll, for det smaker som det er, smør og sukker.

Hva er det du skal pynte? kaker eller muffins?

Har mange ideer til prinsessebaking, hehe. Men kjekt å vite litt hva du har tenkt å lage...

Skrevet

Det var smart, det skal jeg huske=D

Enkle løsninger er fantastisk! Egentlig bare noe stort tull å stå og bruke evigheter på å bake og pynte.

Er det riktige farger og godterier tror jeg de færreste unger bryr seg om hva som er under, hehe.

Når vi var små var iskake mest populært.

Snu en toliter på hodet, stappe oppi "fyrverkeri" overstrø med nonstopper, evnt to etasjer med is da...

Så hvorfor knote med noe mer:P

Men det slottet skal virkelig prøves ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...