Gå til innhold

TVNorge: Varte deres pressrier så lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, hadde jeg hatt så lange pressrier hadde jeg omkommet av oksygenmangel..!

Jeg hadde korte pressrier, men de kom tett begge ganger.

Første fødsel varte de 55 minutt, andre fødsel 10 minutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde pressrier i 3 timer, men litt over 1 time var før jeg kunne presse, hadde bare 8-9 cm åpning, pressa i nærmere to timer

Skrevet

hadde nesten 3 timer her og.Men de var ikke effektive nok så derfor det tok tid...

Skrevet

1,5 time ca med presrier her

Skrevet

Med mitt første barn hadde jeg pressrier i 1.5 time. Kom tett også.... men den siste fødselen var ikke så "ille"..

Skrevet

5 timer med pressrier her, og en fødsel som varte i 34 timer, måtte ta henne ut med sugekopp, nære på det ble keisersnitt p.g.a så lenge med pressrier

Skrevet

Pressa i ca 1 time, da kom en lege og hjalp meg (la seg oppå magen) for jr begynnte å bli sliten (jeg også).

Stakkars som presset så lenge som det såg ut som hun gjorde, måtte være veldig slitsomt! Så lenge baby (og mor) takler det kan man presse ganske lenge... Men min jordmor sa ganske tidlig at om jeg måtte presse i mer enn 1 time ville de tilkalle lege.

Skrevet

Hvordan husker dere dette? Jeg husker ingenting av sånne detaljer jeg, vet bare at det tok 12 timer fra jeg kom på fødestuen til gutten min var ute:)

Skrevet

Fikk pressrier da jeg hadde fem-seks cm åpning...tok lang tid før jeg fikk presse for å si det sånn...presset i 39 minutter.

Skrevet

Hver rie varte i en evighet! ;) Ca 1 min rie og 30 sek pause, veldig slitsomt!

Skrevet

Hadde 3 pressrier jeg.

Var på fødestuen i 45 min,og fra første ri til han var ute gikk det 4 timer.

Kort og grei fødsel.(2. gangen altså.)

Skrevet

Jeg hadde 5 pressrier, og da hadde jeg "skviset" ut to, en jente og en gutt. Hele fødselen varte i tre timer fra første smerte til det hele var over.

Skrevet

hadde pressrier i 4 timer jeg..3,5 timer uten å få presse vel og merke:s

Skrevet

ha pressrien i 45 min tror jeg..

Skrevet

Første gangen hadde jeg vel bare svake pressrier i ca. 40 min. (epiduralen fjernet litt av pressefølelsen) og andre gang hadde jeg pressrier i ca. 3 timer. Men presset ikke skikkelig effektivt før de siste 45 min. Da var det åpning nok...

Skrevet

Hadde pressrier i 5 timer, men fikk ikke lov å presse de første timene pga åpninga ikke var stor nok... Etter hvert ble det sugekopper i forskjellige str som ikke funka, så det ble keisersnitt..

Skrevet

Eg fekk pressrier 1 time før eg fekk lov til å presse, så dei kan komme tidlig ja. Men om det er den dokumentaren du tenker på, så hadde hu jo 3 cm opning etter 2 timer på føden. Hadde vel blitt spendt ut døra her i Norge.

Skrevet

da jeg fikk førstemann hadde jeg pressrier lenge (husker ikke hvor lenge, men leeeeeeeeeeeeeeeeeenge!). tilslutt fikk jeg drypp + at barnepleieren la seg over magen og presset på der samtidig som vi ventet på legen som skulle hjelpe lillegull ut. fikk gutten ut på egenhånd 1 og 1/2 time etter jm hadde "callet" på legen. (etterpå fikk vi vite at de to legene som var på vakt var opptatt med hver sin operasjon... ikke rart jm var stressa! ;)) babyen min var en skikelig stjernekikker!! han kom med issen først.

da jeg skulle ha nr 2 hadde jeg pressrier i ca tre kvarter. fikk lov å presse forsiktig den siste halvtimen. lillegull kom heldigvis med bakhodet først! :)

Skrevet

hadde pressrier i ca 20 min, og hver rie varte i 3-4 min... med en goood lang pause mellom de (hehe, var sikkert ikke mer enn 4-6 min pause da, men de få minuttene var jammen gode)...

all info kommer fra faren i huset her, så alt dette er sånn ca :)

Skrevet

Var så neddopet på antibiotika (pga. høy feber), og hadde fått epidural en stund før pressriene satte igang, så hadde ingen smerter under de. Sa til jordmor og sambo at dette gikk jo raskt! Bare 5 min. med pressrier! Da bare så de rart på meg og sa: ehm... du presset i 45 min... Hehehe! :-) Hadde en 24 timers HARD fødsel da, så var en smuuule sløv på slutten. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...