Gå til innhold

Lurer litt ang klokkeslett og barnehage/amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg begynner å jobbe igjen, så må jeg dra herfra rundt 6.45.

Hva gjør jeg med amming da, siden junior sover til 7.30?

Og når han skal til dagmamma/i barnehage da må jeg bare vekke han da? Selvom han sover stakkar! For da må vi dra herfra 6.30 :(

Sikkert dumme spm, men de kværner rundt i hodet mitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han da?

Du skal se at han fort begynner å vokne litt tidligere om morgenen. Kanskje så tidlig at du rekker å amme. Eventuelt kan du jo etterhvert kutte ut morgenmåltidet?? Kanskje om han er stor nok, gi han en flaske melk som han kan drikke selv il bilen? (kanskje ett litt drastisk forslag..hehe) Jeg jobebr bare natt, og begynte ikke jobbe før han var 14 mnd, så jeg har desverre ingen erfaringer på området.

Men det går seg nok til, du og han finner lure og gode rutiner for hvordan det fungerer best for dere Ha ALT annet klart dagen før, din matpakke/frokost, klærne, bad han om kvelden slik at det bare er å dra på klærne, dusj deg selv om kvelden, slik at du bare trenger en kjapp kattevask ;), så er de tingene unnagjort. Pakk alle tingene ned om kvelden, og sett til og med skoene klar ved døren :) Så sparer du masse tid :)

Skrevet

Han er 10 mnd..

Jeg ammer nå morgen og kveld..

Tviler på det går å gi han flaske i bilen, for den vil han bare kaste bort.. Hehe..

Har to uker på meg da, for han skal være hjemme med pappan i 2 uker først.. Og så til dagmamma etter de ukene..

Takk for tips!

Flere med erfaringer og råd kanskje?

Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg har begynt å legge snuppa her på 11 mnd kl 19 istedenfor kl 20, for at hun skal våkne tidligere.

De dagene jeg må dra herfra kl 7 for å rekke jobb, våkner hun som regel når jeg er på badet. *bråke litt ekstra mye :)*

Da rekker jeg såvidt å amme før jeg reiser. Pappa'n kjører henne til dagmamma...

Har du mulighet til å komme deg fra jobb for å amme? De fleste får jo amme-tid... Om du ikke rekker å amme på morran, kan du kanskje dra fra jobben etter et par timer for å gi morgenpuppen?

Hvis snuppa her ikke våkner av seg selv før jeg reiser på jobb, får det heller være med ammingen. Da får hun ei flaske mme isteden.

Skrevet

Du har jo krav på ammefri.

Kan du tilrettelegge det på jobben sånn at du kommer 1 time senere så lenge du ammer på morgenen da?

Skrevet

§ 12-8. Ammefri

Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

Skrevet

Har ikke mulighet til å komme en time senere på jobb... Får heller amme han middag og kveld istedet..

Han legger seg kl 19 nå, så kanskje han etterhvert blir vant til å stå opp tidligere og dermed legge seg kl 18 istedet..

Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg vekt gutten og gitt han pupp før du dro. Jeg ammer fortsatt og gutten min er 16 mnd. Jeg har tatt en time ammefri på morgenen jeg da. Får du ikke melkespreng da? Jeg syntes det ble lenge for dere begge å vente til du kommer hjem fra jobb.Jeg legger småen kl 19 og han våkner kl 7. Hvis han sover lenger så blir jeg jo nødt til å vekke han for å komme tidsnok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...