Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt detaljert her men... Datteren min på 2 år har stort sett hatt ganske løs avføring, dvs grøtkonsistens, litt kornete og løst. Fyller hele bleia. Ikke sånn "fast" klump. Har ikke tenkt noe særlig over det før jeg spurte i barnehagen om hvordan dette var med de andre barna. Fikk til svar at de andre hadde fast avføring og at min datter var den eneste som hadde sånn løs.... Da begynte jeg å tenke på blant annet laktoseintoleranse mm. Kjøpte havremelk og unngikk melk i 2 dager (ikke så lenge, jeg vet det) Har ikke blitt noe bedre, heller verre. Mulig hun har reagert på havremelken..???! Men hun har vært hjemme en uke med diare også så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Men sånt pleier jo å være ganske smittsomt og ingen her hjemme har blitt smittet. Og så snakker jeg med min svigerinne som også har et barn på 2 år og hun har sånn grøtete avføring også. Så nå lurer jeg på om dette er vanlig og at hele havremelk-prosjektet mitt bare er tull? Hvordan avføringskonsistens har deres barn? Blir litt mye bæsjesnakk her men det er jo sånt som opptar meg for tiden :-) Takknemlig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på 2 år og han har også stort sett ganske løs avføring. Vi har snakket litt om det, mannen og jeg, men har ikke gjort noe med det liksom. Av og til kan han ha en hard klump i bleien men som regel er det mye grøtkonsistens avføring som ligger der. Han har ikke diare`.

Jeg har ikke tenkt så mye over dette, han klager ikke på vondt i magen, har god matlyst og legger på seg. Han skal på en forsinket 2 års kontroll nå i slutten av september så jeg tenkte jeg kunne spørre på helsestasjonen.

Skrevet

Har hatt samme problemet med min gutt, og etter en gjennomgang av kostholdet vårt sa vår kjøre familie lege at kostholdet vår kunne inneholde for myr fiber for en 2 åring. Spiser grovt brød, mye grønnsaker, fisk og frukt - spesielt siden pappa har litt trøbbel med hjerte. Har byttet til et finere brød til han, ikke så store mengder frukt, og prøver å gi han litt mer kjøtt/protein. Har fungert.

Skrevet

Min gutt har det samme, har heller ikke tenkt noe over det. Han har ikke diare, og har av og til en klump i bleien. Men stort sett er det ganske bløtt. Vi har også mye fiber i kostholdet og han er veldig glad i frukt og grønnsaker. Så lenge han ikke har direkte diare eller gir uttrykk for at han har vondt i magen avventer jeg det hele.

Er bare glad for han ikke har for hard avføring. Var veldig plaget med det da jeg var liten og det var utrolig vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...