Gå til innhold

Spørsmål ang konsistens på avføring....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt detaljert her men... Datteren min på 2 år har stort sett hatt ganske løs avføring, dvs grøtkonsistens, litt kornete og løst. Fyller hele bleia. Ikke sånn "fast" klump. Har ikke tenkt noe særlig over det før jeg spurte i barnehagen om hvordan dette var med de andre barna. Fikk til svar at de andre hadde fast avføring og at min datter var den eneste som hadde sånn løs.... Da begynte jeg å tenke på blant annet laktoseintoleranse mm. Kjøpte havremelk og unngikk melk i 2 dager (ikke så lenge, jeg vet det) Har ikke blitt noe bedre, heller verre. Mulig hun har reagert på havremelken..???! Men hun har vært hjemme en uke med diare også så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Men sånt pleier jo å være ganske smittsomt og ingen her hjemme har blitt smittet. Og så snakker jeg med min svigerinne som også har et barn på 2 år og hun har sånn grøtete avføring også. Så nå lurer jeg på om dette er vanlig og at hele havremelk-prosjektet mitt bare er tull? Hvordan avføringskonsistens har deres barn? Blir litt mye bæsjesnakk her men det er jo sånt som opptar meg for tiden :-) Takknemlig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det litt varierende. Som oftest en "hard"/fast klump, men innimellom (kanskje hver tredje dag) er den litt kornete og mer myk/flytende. Om hun ikke har vondt i magen eller noen andre symptomer som kan tyde på noen allergier så tror jeg kanskje det er slik avføringen til jenta di er. Nå skal jeg ikke si det 100 % sikkert, siden jeg ikke vet det helt sikkert. Har hun vært på 2-årskontroll? Om ikke, kan du jo ta det opp der, kanskje de kan ta noen blodprøver for å sjekke om hun er allergisk mot noe ...

Skrevet

Sjeldnere at datteren vår har sånn "klumpete voksenbæsj", vanligvis har hun noe som er midt i mellom det og grøtkonsistens. Oftere grøt enn klump egentlig. Hun ble 2 i april.

Skrevet

Siden datteren din er 2 år tror jeg at avføringen hennes skal være ganske så lik din, for hun spiser vel omtrent det samme som du? Den skal være passelig hard, ikke grøtkonsistens. Men

når det er sagt så finnes det allltid noen unntak, og hun kan være det :)

Jeg hadde uansett sjekket med legen og fått tatt noen allergi prøver evt avføringsprøver. Det kan være mye rart som feiler henne, eller det kan være ingenting. Men det er smart å sjekke, da slipper du å bekymre deg.

Skrevet

Sitter og leser om det på nettet nå. Hun har ingen andre symptomer. Ikke eksem eller magesmerter eller annet. Og går noemalt opp i vekt. Mulig det bare er jeg som er hysterisk..? Hun har fast avføring også innimellom men stort sett løst....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...