cherry coke Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Dette har holdt på i 3 netter. Hun er lett forkjølet og hoster litt på dagtid.Allmenntilstanden er helt fin. Men hun får skikkelige "hostekuler" på natta. Synes skikkelig synd i henne, for hun får ikke sove skikkelig. Noen som vet hva dette kan være? Er det slik at når man bare er forkjølet, så blir "symptomene" værre på nattestid?
PrinsesseVogA Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Det er ofte sånn at det blir verst på natten ja. Men er det VELDIG gale( brekker seg,etc) så ville jeg likevel kontaktet lege. Nå vet ikke jeg hvor gammel jenta er, men ofte kan det lindre med hostesaft e.l. Men kan være greit å få en lege til å lytte på iallefall:)
roxanne Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Som jeg har nevnt tidligere i et innlegg her i dag, så var natthoste det eneste symptomet mine barn hadde da de fikk konstantert astma. Det hjalp veldig med riktige medisiner.
:)ettena:) Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 hei! har tre barn på 5,4 og 2 år, alle tre hoster veldig om nettene nå. men jeg har kjøpt noskapin hostesaft på apoteket og den hjelper virkelig. den smaker ikke så godt men den fungerer. han minste min får skikkelige hostekuler og 5 ml med hostesaft så hoster han litt og så er det helt rolig. kanskje verdt et forsøk for deg?
mams05 Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Har dere forsøkt å legge noe under den ene sengeenden? Feks 2 tykke bøker? Det hjelper iallefall veldig på vårt barn og han gikk fra å hoste nesten hele natten til ingen ting. Merk at han ligger ganske høyt oppe, har ca 20 cm under sengen hans.
Nilena Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Hei... Jeg har ei jente på 4 som har astma. Hun har skikkelige hostekuler på natta når hun har anfall. Du kan jo godt få henne utredet, i hvertfall hvis hun ikke blir frisk etter en uke. Det er også tid for falsk krupp nå på tampen til høsten... Tips jeg kan gi deg er følgende: Kjøp hostesaft - slimløsende, "Barnas hosesaft" får du reseptfritt på apoteket. Hvis hun ligger i sprinkelseng, legg bøker etc under senga der hun ligger med hodet slik at senga forhøyes. Hun vil sove bedre hvis hodet kommer høyere, altså at hun ikke ligger helt flatt. Ha en kopp med vann stående ved sengen og gi henne hvis du er inn til henne ved hosteanfall. Unngå melk og sjokolade, da dette gir mere slimdannelse. Håper dette hjelper deg litt.
cherry coke Skrevet 2. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. september 2007 Takk for råd og hjelp:) Men lurer på en ting ang astma: Er det ikke slik at får en slags pipense pust, og blir litt tungpustet? Jeg har altså ikke peiling, men mener jeg har hørt det fra venner som har astma.
roxanne Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Det eneste symtomet på astma hos noen barn er natthoste som ikke går over.
A4 Husmor.... Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Tror det er noe virus som går nå, symptomene som du gir er helt like for mine barn. Her har det vart i 2 dager. Jeg kommer ikke til å vurdere astma enda siden det ikke er vanlig at de hoster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå