Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pottetrent etter alle kunstens regler i dag. Kjøpt "en million" fine rosa truser, gitt mye å drikke, spurt om potta potta potta i hele dag. Først så holdt hun seg enkelt og greit til bleia kom på til middagsluren i formiddag (den var tung, du!), så til slutt i kveld hadde vi en suksess (og, ja, hun fikk endelig den søndagsisen jeg hadde planlagt å gi henne allikevel ;) har et matvrak i huset)... Men herlighet, dette er fysisk slitsomt, altså! Håper morgendagen blir lettere! Puuuh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor slite så voldsomt, da? Det kommer når hun er klar ;o) Martine har inntil nylig gått mye naken, men har villet ha på bleia for å tisse og bæsje. Har kun glemt seg om hun har hatt på klær nedentil... Så løsna det med tissinga, plutselig var det OK i potte og av og til i do. Forrige helg var det bæsjens tur, og fra å ikke ha bæsja annet enn i bleia i flere måneder har hun nå bare bæsja i potta. Vil ikke i do, men regner med at det løsner hvert øyeblikk også. Kan til og med ha på klær på dagen uten bleie under nå - det kunne hun ikke for halvannen uke siden. Og hva har vi gjort? Ikkeno' i det hele tatt unntatt å spørre om hun vil være uten bleie og minne henne på at hun ikke har bleie på innimellom...

Skrevet

Vel. Ja, jo. Fordi vi har et gyllent øyeblikk med fascinasjon med potte og dukke og bestevenninna (som vi akkurat nå bor med) er i full gang (gruppepress er kjempebra på tissing på potte!). Og så har vi en uke alene her i en stor leilighet, før gruppepresset kommer hjem igjen ;) Jeg ser ikke frem til masse bleier på en tropisk øy... Så det begynner å bli tid for å forsøke ihvertfall! Og jeg oppdaget at hun ble motivert nå... Jeg stresser jo ikke når hun har uhell, men hun er helt klart klar. Nå er hun 15 kg og det skal prikkeveres i en kjempefart når hun "må tisse, nåååååå (trippe trippe)", så det er vel derfor jeg er slitnest, hihi. Skulle ønske livet mitt hadde tid til 100% ap, men det er det ikke alltid...

Skrevet

Bleieavvenning behøver ikke å være slitsomt i det hele tatt, men det er en forutsetning at barnet er både fysisk og psykisk moden. Da går bleieavvenningen stort sett veldig greit, ellers så kan det bli mye stress og mas for både barn og foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...