Gå til innhold

Helsepersonell eller andre som har litt peil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden i går kveld vært dårlig. Begynte med at jeg frøys og kaldsvettet. Senga ble helt våt i natt. Har ligget på sofaen og bare tusla rundt her hjemme og følt meg totalt misserabel.

Tidlig på ettermiddagen i dag fikk jeg vondt i høyre bryst-området. Smerter som kommer og går litt, men ligger hele tiden og murrer. Tidvis er dem veldig sterke. Har også vondt bak i ryggen på samme sted som brystet ligger på fremsiden. Har strålinger, eller hva jeg skal kalle det, opp i halsen og mot venstre øre.

Hva i alle verden kan dette være? En strukket muskel? Er litt engstelig i grunnen, men vil unngå legevakta om det ikke er noe spes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakten ikveld!

Brystsmerter med strålinger skal alltid tas alvorlig.

Lykke til

Skrevet

Usikker på det. Smerten sitter under brystet på en måte. Huff vanskelig å forklare..

Selv om jeg føler meg helt elendig får jeg ikke noe utslag på at jeg har feber.

Skrevet

Lungebetennelse?

Brysthinnebetennelse?

Hvor høy feber? Hoste? Andre symptomer?

Skrevet

Mest sannsynlig infeksjon (lungebetennelse?)siden du har feber med frostrier i tillegg, men som de andre sier så skal man ta brystsmerter alvorlig. Man kan få vondt ved muskelstrekk i intercostal muskler ved hissig hoste da over lang tid, sånn for ikke å skremme deg helt liksom. Uansett trenger du legetilsyn!

Skrevet

Ville ha dratt på legevakta . Som "Brava" sier skal brystsmerter og stråling mot rygg,skulder/hals tas alvorlig!

Skrevet

Uff, det er umulig for oss å si.

Kan være brystbetennelse, strukket muskel, hjerteinfarkt.... Ikke for å skremme deg, men de symptomene du har er jo typisk for flere ting.

Er brystet rødflammet? Har du kuler i det? I så fall kan det være begynnende brystbetennelse...

Jeg ville dratt til legevakten, eventuelt fastlegen i morgen og fått en sjekk.

Skrevet

Legen... all stråling skal taes alvorlig.. selvom smerten sitter på høyre side i brystet kan det være hjerteinfarkt. LEGE NU!

Skrevet

Er egentlig ikke tungpustet, men merker at jeg puster tungt med vilje. Innbiller meg at smertene er mindre da.

Får ringe legevakta tenker jeg.

Tusen takk for svar allesammen

Skrevet

Frysing og kaldsvetting er forøvrig også symptomer som kan være hjerteinfarkt.. er du gustengrå i ansiktet i tillegg?

Skrevet

*kremt* gusten grå er vel min normale ansiktsfarve....

Ringer legevakta nå

Skrevet

Så flinke dere er å hjelpe da :-)

DiB kan jo starte en egen legevaktstjeneste :-)

Forøvrig god bedring til deg som er pasienten. Håper du finner ut av det.

Skrevet

Åssen går det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...