Gå til innhold

Klarer ikke å spise brød..flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 8 mnd klarer ikke å spise brød..han brekker seg og det blir liggende nede i halsen..er det fordi han ikke har tenner å bite brødbitene med? eller kan det være noe annet...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker han nok når han spiser?

Skrevet

nei, kanskje ikke..pleier å gi han vann når han er ferdig..blir det lettere hvis jeg gir han underveis mens han har brød inni munnen?

Skrevet

de tygger ikke særlig mye i den alderen. Min hadde nok av tenner ved 8mnd, men maten ble most og ikke tygd:-) Jeg skar av skorpene, og begynte også med små biter. Min har en tendens til å stappe så mye han kan inn, og har ofte brekt seg av at det stopper opp i halsen. Prøv med litt mindre biter. Hva slags pålegg har du på? Min kastet opp skinke, klarte ikke å mose det så det ble sittende fast i halsen før det kom opp igjen:-)

Skrevet

Noen er bare treger enn andre til å spsie brød. Min lille gutt begynte ikke å spise det før han var 14mnd.

Så det er bare å ta det rolig, prøve med jevne mellomrom, så glir det nok ned tilslutt.

Skrevet

Mi jente på litt over 8 mnd klarer heller ikke svelge ned brød, det hoper seg opp en masse i munnen. Jeg gir vekselvis brød og fruktmos, og vann innimellom Jeg gir bitte små biter/smuler, har også prøvd å bløte de opp først med mm, men det er som om hun ikke klarer svelge det ned. Jeg prøver nesten hver dag og til sist går det nok. Hun syns forresten at det er rart / vanskelig å svelge vann også ...

Skrevet

Hannah 8,5 mnd sliter også med å spise brød..brekker seg og kommer opp en klump, skummelt! hun har fått 8 tenner allerede, men tygger ikke maten.

I følge helsesøster har det ikke noe å si om de har tenner eller ei, da bare tygger de evt med gummen..

Vi får bare prøve med jevne mellomrom, så går det nok til slutt;)

Skrevet

jenta mi er snart 8 mnd, og hun klarer heller ikke å soise brød. har ingen tenner. spiser noken biter, så begynner hun å brekke seg og spytter det ut. gir også fruktmos og vann inni mellom. tror nok gjerne hun synes det går veldig tregt også! gir hver dag, og en dag så får hun det vell til :)

Skrevet

Gutten min er 8 måneder, og han liker heller ikke brød. Har fått ham til å spise et par små biter, på størrelse med en lillefingernegl, men han brekker seg og nekter å spise mere, da spytter han det ut igjen. Han har heller ingen tenner. Lurer på om han synes at mat som har tjukkere/annerledes konsistens enn grøt og fruktmos er pyton. Men han kan jo ikke spise bare grøt og fruktmos fremover, så det går saaaaakte med tilvenning av annen mat.

Skrevet

Har hørt at hvis de brekker seg når de spiser brød, så er de ikke modne nok..Da bør en vente noen uker også prøve igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...