Gå til innhold

De vakreste etternavnene!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo gjerne ikke noe man velger selv, men jeg er likevel nysgjerrig på hva dere BIMere mener er de flotteste etternavnene. Hovedsakelig norske, men andre er også selvsagt lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løvenskiold synes jeg er kjempeflott! (Det er vel i utgangspunktet ikke norsk, men.)

 

Ellers elsker jeg etternavn som jeg assosierer med kulturpersonligheter:

Grieg

Ibsen

Kielland

Øverland

Vesaas

Collett

Wessel osv.

 

Skulle gjerne hatt muligheten til å hete Mozart eller Beethoven også, skjønt det blir muligens litt sterkt i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du nevner Løvenskiold, jeg er en del av den slekten:)

 

Kjenner for øvrig folk som har Kielland og Ibsen og Collett til etternavn og...

 

Jeg synes at Skram er et fint etternavn, samme med Wergeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært en del av Løvenskiold-slekten hadde jeg tatt det til etternavn! Hvis det er lov da..

 

Morgenstierne har jeg sett noen hete. Mulig det er dansk, men det er iallfall nydelig!

 

Har sagt til samboeren min at hvis jeg noen gang treffer en mann som heter Løvenskiold eller Morgenstierne, så dumper jeg han og gifter meg med vedkommende øyeblikkelig! Så får samboeren heller bli elskeren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig mange av Løvenskiold-slekten. Kun 67... For at du skal kunne ta etternavnet uten "fullmakt" fra familien, må flere enn 200 hete det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løvenskiold er veldig pent! En kompis av meg heter Brox, og det er også kult. Av -sen navn, synes jeg Isaksen er det peneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wist selvsagt ;-) Mitt eget.... he, he!

 

Liker også bl.a. navnene:

Thrane

Egner

Vogt

Marthinussen

 

Mange fine etternavn der ute :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en britisk kamerat som heter Snowball. Det synes jeg er veldig kult:-) Og så er jeg enig med mange andre her inne om at Løvenskiold er pent. Grieg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, så pussig du anonym over, jeg synes også Morgenstierne er så flott, det var det første som falt meg inn da jeg leste overskriften. Men det er det tydeligvis mange som synes :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he - litt morsomt at alle liker "snobbenavnene" og "kulturnavnene" kun... Er det navnet i seg selv som er fint, eller er den historien og statusen bak? Må bare spørre... Ingen her som nevner mer vanlige og fine etternavn som Isdahl, Samuelsen eller Westgaard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Wøien er nydelig, mulig fordi min kjære heter det, og det passer så fint sammen med navnet vår lille får ;) Han får mitt navn og, som jeg også synes er veldig fint, men det er enda mer uvanlig, så jeg vil ikke skrive det her =P

 

Eller var det ikke lov å nevne egne navn? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...