Gå til innhold

De vakreste etternavnene!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Løvenskiold synes jeg er kjempeflott! (Det er vel i utgangspunktet ikke norsk, men.)

Ellers elsker jeg etternavn som jeg assosierer med kulturpersonligheter:

Grieg

Ibsen

Kielland

Øverland

Vesaas

Collett

Wessel osv.

Skulle gjerne hatt muligheten til å hete Mozart eller Beethoven også, skjønt det blir muligens litt sterkt i Norge...

Hadde jeg vært en del av Løvenskiold-slekten hadde jeg tatt det til etternavn! Hvis det er lov da..

Morgenstierne har jeg sett noen hete. Mulig det er dansk, men det er iallfall nydelig!

Har sagt til samboeren min at hvis jeg noen gang treffer en mann som heter Løvenskiold eller Morgenstierne, så dumper jeg han og gifter meg med vedkommende øyeblikkelig! Så får samboeren heller bli elskeren min...

Annonse

Annonse

He, he - litt morsomt at alle liker "snobbenavnene" og "kulturnavnene" kun... Er det navnet i seg selv som er fint, eller er den historien og statusen bak? Må bare spørre... Ingen her som nevner mer vanlige og fine etternavn som Isdahl, Samuelsen eller Westgaard...

Jeg synes Wøien er nydelig, mulig fordi min kjære heter det, og det passer så fint sammen med navnet vår lille får ;) Han får mitt navn og, som jeg også synes er veldig fint, men det er enda mer uvanlig, så jeg vil ikke skrive det her =P

Eller var det ikke lov å nevne egne navn? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...