Gå til innhold

Egenmelding og syke barn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilke regler som gjelder for egenmelding på syke barn? Er det 10 ganger pr. barn pr år som en kan være borte, eller er det 10 ganger totalt uansett antall barn man har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 og 2 barn som ikke har noen kroniske sykdommer = 10 dager pr kalender år

 

3 barn eller mer som ikke har noen kroniske sykdommer = 15 dager pr kalender år

 

Dette er pr forelder. Altså 20 eller 30 dager ettersom hvor mange barn man har.

 

Er man alenemor/far får man alle dagene selv.

Skrevet

"Er dere to foreldre om omsorgen har hver av dere rett til 10 dager fri med lønn pr. kalenderår dersom dere har 1 eller 2 barn. Har dere 3 eller flere barn har dere rett til 15 dager pr. kalenderår. Har dere et barn som er kronisk sykt vil dere ha rett til 20 dager fri.

 

Er du alene om omsorgen har du rett til 20 dager fri med lønn pr. kalenderår dersom du har 1 eller 2 barn. Har du 3 eller flere barn har du rett til 30 dager pr. kalenderår. Har du et barn som er kronisk sykt vil du ha rett til 40 dager fri. "

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...