ღhælgelainnღ Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Noen som vet hvilke regler som gjelder for egenmelding på syke barn? Er det 10 ganger pr. barn pr år som en kan være borte, eller er det 10 ganger totalt uansett antall barn man har?
~sjiraff~ Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 1 og 2 barn som ikke har noen kroniske sykdommer = 10 dager pr kalender år 3 barn eller mer som ikke har noen kroniske sykdommer = 15 dager pr kalender år Dette er pr forelder. Altså 20 eller 30 dager ettersom hvor mange barn man har. Er man alenemor/far får man alle dagene selv.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 "Er dere to foreldre om omsorgen har hver av dere rett til 10 dager fri med lønn pr. kalenderår dersom dere har 1 eller 2 barn. Har dere 3 eller flere barn har dere rett til 15 dager pr. kalenderår. Har dere et barn som er kronisk sykt vil dere ha rett til 20 dager fri. Er du alene om omsorgen har du rett til 20 dager fri med lønn pr. kalenderår dersom du har 1 eller 2 barn. Har du 3 eller flere barn har du rett til 30 dager pr. kalenderår. Har du et barn som er kronisk sykt vil du ha rett til 40 dager fri. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå