Gå til innhold

Pappaen klipte håret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

pappaen til babyen min kom hjem nå, babyen var nyklipt på håret. uten og snakke med meg om det først. han vil ikke se babyen mere en han gjør, men mener at det er like mye hans så derfor kan han klippe han om han vil. jeg ville aldri klipt småen uten og snakket med pappaen først. spesielt ikke siden det er første gangen han har blitt klipt. er det feil av meg og reagere?

Og dette er skrevet på vegne av noen andre og ikke meg. Min gutt har ikke hår nok til å klippe i :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis gutten er skamklippt hadde jeg blitt sur, men hvis gutten ble fin på håret, så hadde jeg ikke giddet å bry meg. Hadde blitt glad jeg da :-)

Skrevet

Har hun tekt å spørre pappaen hvr gang hun skal ta med ungen til frisøren?

Skjønner at det kan være litt vemodig med tanke på at det er første hårklippen, og vi mødre vil jo gjerne ha med oss det første av alt. Men synes vel at det ikke er så mye å hoppe i taket for. Betyr kanskje mye der og da, men i det store og hele er det vel gasnke uviktig hvem som tar med ungen til frisøren?

Skrevet

Så fremt bebisen ikke er skamklipt, men ble fin på håret, så hadde jeg ikke brydd meg med det i det hele tatt. Jeg spørr da ikke mannen min om lov til å ta med meg datteren vår trisør heller, og det ser jeg heller ingen grunn til at han skal spørre meg om lov til :)

Skrevet

tror det som var litt sårt var at det var første gangen til babyen. Og at han faktisk ikke har så mye med babyen å gjøre.

Skrevet

jeg hadde ihvertfall latt faren være med første gangen når min gutt skulle klippes. i detminste sakt i fra.

det handler om og innse at den andre forelderen også er en del av barnets liv og også kansje ønsker og være med på slike ting.

men som mor så er det jo mye lettere og ikke fryse ut en far fra sånne ting. så en far taper jo bare på og fryse ut mor

Skrevet

Hadde ikke reagert på det da pappan har like mye ansvar som mamman for sånne ting:-) men der er vi ulike da.....synes likevel det var å være litt vel hårsår kanskje..........

Skrevet

Fra den som ønska innlegget lagt på skravle:

ja det hadde vært litt mere ok om han hadde tatt ansvar når det kom til andre ting. da hadde jo det vært like mye hans ansvar, men når han ikke vil hjelpe til og ikke vil se babyen mere enn han gjør så er det ikke lenger like mye hans ansvar. Da har han valgt selv og la mor ha hovedansvaret å kan ikke bare ta seg friheter ettersom det passer han. jeg hadde ihvertfall latt han får være med om jeg skulle klipt han, men jeg er vel kansje for snill og for hensynsfull?

Skrevet

Uansett hvis du ønsker at han skal bidra med mer på alle fronter så må du ikke reagere på småtterier som dette. Da vil han jo aldri ta ansvar på andre områder da. Mannfolk er rare veit du, han føler sikkert at han har bidratt bra nå. Prøv å få til et godt samarbeid, så skal du se at han bidrar mer også. Ting blir bare værre hvis du skal være vanskelig...., og det er jo like mye hans barn som ditt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...