Gå til innhold

jeg er jo helt grønn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og leser nesten hver dag når jeg er på jobb. og jeg leser masse sider på nettet om utstyr og diverse ting om svangerskap og fødsler.

men så leser jeg på alle disse trådene og det virker jo som om alle er eksperter på dette med barn og utstyr og fødsler og svangerskap. føler meg helt grønn i forhold. og det er jo ikke det at ikke jeg vil forberede meg, men jeg tenker som så at jeg har masse tid. Har planer om å kjøpe bøker og sånt, men jeg har jo så lenge igjen. utstyr har jeg ikke begynt på enda, jeg har tenkt på vogn, men bare fordi jeg må kjøpe en som kan legges mye sammen og har plass i min lille yaris.

og her er folk i god gang med innkjøp og planlegging av rom og alt. og mange er jo ikke like langt på vei som meg engang. jeg blir litt stressa jeg, for når jeg går ut i permisjon skal jeg flytte og jeg har ikke leilighet/hus ennå. Har riktignok hybel hos foreldrene mine, men det er jo ikke permanent!

tar jeg det for rolig? og er jeg uforberedt? leser jeg for lite? hjelp?

forvirret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det som er rett for deg vet bare du :=) jeg har ikke kjøpt noen verdens ting,ikke kikket på noen ting heller, aner ikke hvordan seng jeg skal kjøpe, eller klær,bære bag osv...har ikke anelse!! det eneste jeg vet er at vogna jeg vil ha skal ha 4 hjul!

du tar det ikke for rolig kjære deg! men vet ikke hvor langt du er på vei da.. men antar at du ikke nærmer deg 40uker, for da hadde du jo ikke vært her!hehe,, selv er jeg 12+2 :)

Skrevet

Akkurat som å høre meg dette! :) :)

Muttern ga meg ett ganske godt råd, hu sa "gå ikke for mye opp i detta" og det skjønner jeg liksom mer og mer! Ting skjer som de skal..

Detta med innkjøp faller seg vel mer naturlig etterhvert som nedkomsten nærmer seg.. Tenk om jeg hadde kjøpt vogn allerede (jeg er 17+6) da ville jo tiden bare gått eeeeenda tregere..

Vi skal flytte iløpet av høsten jeg og! Hehe! Nei,får bare ta ting som de kommer.. Tror du ikke? :)

Skrevet

skal forresten flytte i løpet av høsten jeg også! ting kommer som det skal ;)

Skrevet

jeg er 18+6, så det synes jo godt på meg allerede. og folk spør meg om planlegging av vognkjøp og seng og greier. aner ikke jeg. har jo ikke peil på hva jeg trenger, jeg skal jo flytte og har ikke stor plass å ha ting på!

Skrevet

mamma sier fortsatt til meg at jeg har god tid. jeg vil liksom slappe av å nyte og være gravid jeg! ikke stresse med alt som må gjøres!

Skrevet

Jeg kjøpte ikke så mye før på slutten av svangerskapet sist. Og har mesteparten ennå...=o) Men tenker veldig mye på hvordan jeg skal få plass til alt her vi bor nå...Føler tiden løper fra meg for jeg må tenke på penger og plass og ordne alt..Denne gangen vil jeg ha alt ferdig lenge før termin, pga at jeg ikke ble det sist og det ble veldig mye styr for sambo stakkar...

Men ta den tiden du trenger...Du vet selv når det er på tide å begynne å shoppe...Kommer ikke til å kjøpe noe klær heller, ikke før på slutten i alle fall...=o)

Skrevet

Er jo mange her som ikke er førstegangs, da... eller har søsken eller venner som har vært der før.

Ikke stress for mye med innkjøp, min erfaring er at noe "ramler ned" fra bekjente og kollegers søsken og familie og i det hele tatt. Skulle vi tatt en skikkelig shopping i Sverige som en av mine venninner gjorde i uke 20, så hadde vi fått to av mye!

Når det er sagt hadde jeg ALT klart til førstemann i uke 32 eller noe... da var det bare koselig å re opp seng og rydde og få ut all emballasje og sånt.. har bekjente som ikke rakk noe og mannen måtte montere og snekre og ordne alt mens hun lå på barsel. Men det er jo ytterpunktene, da.

Skrevet

ta det helt med ro du, det er lenge igjen. Selv er jeg 25+1 i morgen og har ikke kjøpt noenting enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...