Tips Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Hadde dere syntes det var greit at mannen deres reiste til Frankrike på reunion-tur sammen med 6-7 tidligere venninner og en kompis? Samme gjengen som tilbrakte et år der da de var 17 år. (33 nå) Ser ikke helt vitsen. Dyrt blir det, og sjalu kjenner jeg at jeg kan finne på å bli. Selv om jeg stoler på han og ikke tror at det kommer til å hende noe, så syntes jeg liksom at det er veldig langt borte, når hensikten er å gjenoppleve forgagne tider liksom...litt å utfordre skjebnen for dere som skjønner hva jeg mener. Tror ikke det hadde vært helt ok dersom det var andre veien liksom...har foreløbihgsagt nei.
overkill Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Ein er då verkeleg to individ sjølv om ein delar livet. La han reise. Om noko skjer så skjer det uansett. Ein treng ikkje reise til Frankrike for å vere utro. Det blir sikkert ein artig tur for han, så kan du reise neste gong. Kjekt å finne på noko kvar for seg.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Ser du ikke vitsen med det? Tenk hvor mange minner de har derfra ogf hvor fantastrisk det sikkert er for ham å gjenoppleve den tiden. Ikke vær så snerpete at du nekter ham å gjøre noe som helt sikkert kommer til å bety så utrolig mye for ham, det er jo bare slemt.
prekæs Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Jeg mener faktisk at hvis mannen min hadde kommet på at han skulle ha en eller annen gjenforening, for en gjeng han kjente for halve livet siden, og den skulle skje langt unna, så burde han virkelig hatt en god grunn å komme med. Hva om du ville ha "reunion" turer på samme måten? Og ja, han har vært på vanlige klassetreff. Blir noe annet, enn å dra på ferie for å mimre.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Hadde jeg fått det spørsmålet for 1-2 år siden,ville jeg valgt å stole på mannen min og "latt" han dra. Nå, etter å ha vært med på forskjellige typer reunionsarrangement det siste halvannet året, har jeg sett hvor enkelt det å bli "julebord-singel". Ikke fordi man ønsker å være utro, men man blir satt tilbake i tid, til en periode hvor man kanskje var ekstra følsom samtidig som alt føltes lettere. Med litt alkohol i blodet da er det lettere enn man tror å gå over grensen. Plutselig kjenner man at man er litt svak for første kjæresten sin fortsatt eller plutselig sitter den man var avstandsforelsket i og flørter med deg.... Jeg synes i utgangspunktet at det blir feil å skulle nekte partneren sin noe! Men kanskje heller forklare at det blir ubehagelig for deg og argumentere for hvorfor det faktisk blir ubehagelig! Spør han om han ville syntes det var greit om du skulle reist til utlandet med 6-7 men fra din fortid.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 mente så klart 6-7 MENN.... klarte ikke la den skriveleifen stå...
Tips Skrevet 2. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2007 Var forskjellige typer svar her, og det var jo bra. Nå har jeg ikke nektet han å reise, men har sagt at nei, det synes jeg er en dårlig ide. Jeg kan også tenke meg massevis av mennesker jeg gjerne skulle reist på reunion med, jeg har vært i russland, den gjengen har jeg ikke sett på lenge, samme var jeg i Irland og England med noen folk jeg likte og gjerne skulle reist på tur med igjen. Det lar seg jo vanskelig gjøre, å ha reunion med alle og enhver. Han har hatt reunion fra russetiden, ungdomskolen og "gamle vennegjengen" flere ganger. Jeg synest bare det blir ekkelt å sitte igjen her å lure på hvordan en slik gjenoppleving av fortiden i et fremmed land med tidligere kjærester ville utartet seg.. Han har faktisk hatt et forhold til en av de jentene som skal være med på reunion, og selv om jeg egentlig ikke tror han ville finne på å være utro, så er det noe med det å å reise for å oppleve en tid da alt var helt annerledes. Jeg drar ikke på nachspiel med tre menn alene, ikke fordi jeg tror jeg ville vært utro, men hvor mange planlegger egentlig det? Velger å holde meg unna slike situasjoner. Jeg kommer til å si akkurat det, som en av dere over foreslo. At jeg synes det er ubehagelig å tenke på. Jeg VET at han aldri kunne tenkt seg til at jeg skulle reise med 6-7 gutter og ei tidligere party-venninne. Men bestemme over han har jeg ikke tenkt å gjøre. Han er også en mann som reiser mye, og jeg er den type kone som unner han det meste. Men dette har jeg trøbbel med å svelge. Så slik blir det for min del. Takk for svar da.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Vet du hva: Jeg så faktisk ikke før nå at han skulle reise med nesten bare jenter jeg... Da stiller jo brått saken seg litt annerledes:) Tror du har gjort det rette uansett da, for det å nekte kjærester ting ved å si at de ikke får lov er ofte en dårlig ide, men du må jo la ham få vite at du synes det er ubehagelig og så må du heller stole på¨at han utfra det har respekt nok for deg til å bli hjemme. Kan du ikke foreslå at dere to kan reise dit en annen gang sammen?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 jeg hdde ikke hatt det store problemet med å la han reise og de følelsene du kjenner så lenge di ikke tar overhånd er de jo sunne. jeg ville blitt lei mmeg om jeg ikke hadde fått reise. er du redd for utroskap, vel jeg tenker slik at kommer han til å være utro så har det ikke noe å si om det skjer på en slik tur eller ellers, det er brudd på tillit og forholdet uansett. om en person kan komme til å være utro mot sin kjære på en slik tur tror jeg han ville kommet til å være utro på et tidspunkt i nær fremtid likevel. vi er to forskjelige personer i et forhold og trenger å få lov å gjøre slike ting som gjenforening , gutte tur, jentetur innimellom. det er jo slike tider man har muligheten for å savne hverandre og settte ekstra pris på det vi har sammen. å jo da jeg kan være sjalu. men skal min sjalusi hindre meg og min mann i å kose oss. Nei. men det er klart dette er ikke meg men deg og din kjære. dere må snakke om dette og bli enige.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Nei, det hadde ikke jeg likt heller Tips. De har da kunnet bedt med partnerene også da, så dere å har fått tatt del i deres "gamle" opplevelser.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Men la nå mannen dra, da....sukk. Hadde du tatt det nådig om om det var motsatt - at DU vil på reuniontur og han sa nei? Jeg ville ikke hatt noen problemer med å stole på min. Vi har nå en gang valgt hverandre og er fonøyd, føler ikke behov for å kontrollere ham.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Kommer jo litt ann på hvordan den "gjengen" er å da............
Tips Skrevet 3. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2007 Ja nettopp Råddåræva!! Og jeg vil ikke nekte han det, men har lyst til å komme med min mening. Det blir unektelig en tur med masse alkohol og tidligere venninner og kjærester. Jeg ville hatt full forståelse for at min mann reagerte på at jeg skulle på en slik tur. Jeg tror det er sunnt å være litt skeptisk, og vise at man er redd for å "miste" den andre parten. Da er det ikke blitt helt likegyldig enda...Jeg håper at han lar være å reise, eller at han tar meg med.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Herren i huset har jobbe i utelivsbransjen i mange år, da blir man kjent med ganske mange jenter hehe. Både på jobb- og gjestesida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå