Gå til innhold

Livredd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spist røkte kjøttpølser som muligens ikke var helt gjennomkokt, og nå livredd for å få i meg toxo eller listeria...særlig det siste som er kjempeskadelig for fosteret. Er i uke 32 nå.

Men folk spiser jo spekekjøtt vet jeg, som heller ikke er varmebehandlet og det går som regel bra...

Skulle jeg vært bekymret eller er det flere som har gjort dette og det gikk bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BAre ta det helt med ro. Røkt kjøttpølse er ikke farlig. Røkt kjøtt er ikke rått!!!

Dette går fint.

Skrevet

Det står jo på nettet et sted at alle pølser hos Gilde er varmebehandlet...mener de da at de ikke inneholder listeria og sånt?

Skrevet

he he, må le litt også. røkte pølser som du kjøper i butikken er både røkte å kokte. Så de kan du spise kalde i fra pakken om du vil. Så du har ingenting å bekymre deg for...

Skrevet

Tusen takk altså...visste ikke det jeg, og har skikkelig angst for å få noe i maten som er farlig for babyen. Nå ble jeg lettet:)

Skrevet

Listeria får du fra fisk, ikke kjøtt, så du trenger ikke å tenke på akkurat det :)

det er veldig lite sannsynlig at man blir smittet av toxoplasmose fra vanlig mat fra butikker i Norge, man skal allikevel være forsiktig allikevel. Men som min jm sa en gang, alle gravide har spist/ drukket 7 gjort noe de ikke burde, og allikevel for aller fleste går det greit og de får friske barn. Prøv å ikke stresse så mye med det, det går helt sikkert greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...